Computer blijft 'hangen'

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Ik hoop dat iemand me raad kan geven.
Ik heb een pc die op bepaalde momenten gewoon blijft hangen. Hij doet dan niets meer, en ik kan m alleen weer 'tot leven roepen' als ik m opnieuw opstart. Het is ook niet aan te geven wanneer dat precies is. Soms als ik aan het internetten ben, soms tijdens een spel, soms wanneer de pc op de schermbeveiliging springt....

Is er misschien ergens een site of proggie dat hardware in het algemeen kan testen? T is nl een pc (ooit gekocht via een actie van AH) en dus weet ik niet precies van welke fabrikant alles afwezig is.

Ik lees ook nog de foutmelding (zie bijlage) in het systeemlog. Kan dat er misschien iets te maken hebben? Ik kom daar nl weinig wijs uit.

COM+ meldingen zijn meestal niet desastreus, dus je kunt beter naar andere foutmeldingen en waarschuwingen zoeken in de secties Toepassing en Systeem van Logboeken.

Kijk ook in Apparaatbeheer na of daar misschien nog dingen met een rood kruisje (uitgeschakeld) danwel met een ! - teken staan (probleem).

Ook zou het draaien van dxdiag.exe een idee kunnen geven wat er m.b.t. je drivers niet in orde is. Zodra je driver-problemen aantreft in Logboeken of dxdiag.exe, ga dan voor vervangende WHQL drivers, niet specifiek de nieuwste drivers.

Succes,

Tijs.

Dank voor jullie meedenken...
Hoe draai ik dxdiag.exe ?
En waar kan ik de temperaturen vandaan halen? Is dat met een speciaal proggie?

Dat met die temperaturen weet ik niet, maar dxdiag.exe draai je zo:
Start-knop indrukken -> kiezen voor Uitvoeren -> dxdiag.exe

Tijs.

maar hoe kom ik daarachter? en hoe weet ik wat temp 3 is?

betekent dit (zie bijlage) dat er 1 fan (is dat een ventilator?) kapot is?
Achter Fan 1 staat nl 0...

volgens mij niet.. maar t is dus niet zo dat het proggie die vanzelf opspoort..

Die 128 lijkt me een valse waarde, kijk eens in de bios.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan