computer blijft maar opnieuw opstarten maar komt niet verder

Status
Niet open voor verdere reacties.

snowy8

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2008
Gisteren, na een melding van mijn virusprogramma dat er een threat was:confused:welke naar de prullebak verwezen werd, heb ik mijn computer afgesloten en weer opnieuw willen opstarten. Sindsdien start hij op met een zwart scherm en witte tekst waarin je zgn kunt kiezen hoe je de computer kunt opstarten omdat hij niet goed afgesloten is:(. Echt kiezen is het niet want het enige wat je kunt doen is afwachten tot hij weer normaal opstart na 29 tellen. Onderbreken heeft geen zin. Daarna gaat ie schijnbaar normaal opstarten maar helaas na het windows logo vervalt ie weer in het zwarte scherm met de tekst.
F2 en F11 staan als mogelijkheden maar deze kan ik inmiddels ook niet meer gebruiken. F8 heeft helemaal nooit gewerkt:mad:.
Ben geneigd te denken dat er niets meer mogelijk is, want ik kom nergens meer in. Heeft iemand nog ideeen wat de volgende stappen zouden kunnen zijn zodat ie misschien weer normaal zijn ding gaat doen:rolleyes:?

computer blijft maar opstarten

ik heb na 8 dagen proberen ook nog steeds precies hetzelfde probleem alleen had ik volgens mij geen virus.
Ik heb de vraag hier gesteld http://www.prikpagina.nl/read.php?f=571&i=481273&t=481273.
Misschien dat jij hier iets aan hebt,
Ik heb windows een paar dagen geleden helemaal opnieuw geinstaleerd maar sinds gisteren precies hetzelfde probleem.
Zou jammer van je tijd zij als je dit ook voor niks zou doen.
Ik heb er gisteren een andere harde schijf ingezet oook dit lost het probleem niet op.
ik hoop dat je iets met dexe info kan
Crineke

Hoi,

Wellicht helpt het volgende:

- Haal de stroom van de pc (stekker eruit dus)
- raak met je hand even een radiator van de verwarming aan.
- maak de kast van de pc open
- zoek waar de 'knoopbatterij' op het moederbord zit en verwijder deze voorzichtig (kijk goed hoe deze er in gezeten heeft!)
- plaats na een paar minuutjes de batterij weer terug.

volgens mij als je datum en je tijd in de bios goed staat zou dit niet het probleem kunnen zijn
crineke

ik kom helemaal niet meer in de bios, inmiddels reageert ie nergens meer.
vooral omdat mijn virusscanner van te voren een melding maakte heb ik nog steeds het idee dat het misschien een virus betreft....

volgens mij als je datum en je tijd in de bios goed staat zou dit niet het probleem kunnen zijn
crineke

Als je er gisteren een andere harde schijf ingezet hebt en dit lost het probleem niet op, moet het probleem ergens anders zitten. Ik zou het zeker een keertje proberen je bios resetten!!!

Heb inmiddels een bekabeld toetsenbord op de pc aangesloten en eindelijk kwamen we iets verder. Inmiddels is windows xp er weer opnieuw opgezet. Virus zal ook wel weg zijn of is dit een verkeerde aanname?

Heb inmiddels een bekabeld toetsenbord op de pc aangesloten en eindelijk kwamen we iets verder. Inmiddels is windows xp er weer opnieuw opgezet. Virus zal ook wel weg zijn of is dit een verkeerde aanname?

Hoi,

Hangt ervan af, 'hoe' je xp er opnieuw op hebt gezet ....
- via een recovery, waarbij de systeempartitie wordt geformatteerd ..... than you're right.
- er overheen geïnstalleerd ..... geen garantie dat je leed geleden is ....

Maar wat heeft dat bekabelde toetsenbord ermee te maken?

Geen idee, misschien dat de signalen nu wel beter door kwamen, feit is dat bij de aansluiting van dit toetsenbord de computer WEL ging reageren op bepaalde F toetsen. Heb inmiddels wel nog steeds een trojan horse backdoor. :(

Hoi,

Hangt ervan af, 'hoe' je xp er opnieuw op hebt gezet ....
- via een recovery, waarbij de systeempartitie wordt geformatteerd ..... than you're right.
- er overheen geïnstalleerd ..... geen garantie dat je leed geleden is ....

Maar wat heeft dat bekabelde toetsenbord ermee te maken?

een draadloos toetsenbord ( aangestuurt via USB ) wordt pas geladen als windows geladen is en daarom geen contact heeft in dos..

grtz

een draadloos toetsenbord ( aangestuurt via USB ) wordt pas geladen als windows geladen is en daarom geen contact heeft in dos..

grtz

Niet waar. Ik heb een draadloos toetsenbord met een zender (van HP) en ik kan met dit toetsenbord in de bios komen en in dos.

Niet waar. Ik heb een draadloos toetsenbord met een zender (van HP) en ik kan met dit toetsenbord in de bios komen en in dos.

jeffcoboy, roerend mee eens. Ik heb een draadloze desktopset DiNovo en exact dezelfde ervaring.

snowy8, Kennelijk toch geen échte recovery gedaan als je nog immer last hebt van een Trojaans paard ....
Ik zou als ik jou was, dit alsnog doen wanneer je hem niet weg krijgt middels de andere suggesties.

Je kunt ook eerst deze stappen nog proberen:

1. Eerst internet-omgeving schoon maken:

http://www.atribune.org/ccount/click.php?id=1

Open het programma
Op het tabblad "Main", plaats je een vinkje bij Select All. Haal het vinkje weg bij Prefetch.
Klik op de knop Empty Selected.

Ga nu hieronder verder

2. Scan nu met de freescanner van Mbam

Download Malwarebytes: http://www.idealsoftware.nl/MBAM/
Installeren, update en scannen (SNELLE SCAN)

Als de scan afgelopen is, verwijder je de virussen.
Vervolgens start je je pc opnieuw op.

3. Nu download je superantispyware:

http://downloads2.superantispyware.c...ntiSpyware.exe

Weer updaten en na de scan verwijder je weer de virussen, en start je pc opnieuw op.

je hebt gelijk denk ik (wat betreft de recovery), eerst haal ik nog zoveel mogelijk foto's ed. van de pc en dan ga ik zeker jouw idee/voorstel volgen. We krijgen dan wel een nieuwe laptop maar mijn dochter mag voortaan op de pc verder werken, en dan het liefst virusvrij

Ja, en bij mijn pc met Vista en een Logitech draadloze desktopset ..... prima opstarten wanneer je op F8 hebt gedrukt .. :p

Ok, dus we komen tot het besluit dat de meeste draadloze sets bij het opstarten ook actief zijn, maar sommige ook niet :d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan