Computer blijft maar opnieuw opstarten...

Status
Niet open voor verdere reacties.

MatrixDuck007NL

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2008
Ik heb echt hulp nodig!
Mijn computer blijft als ik hem aanzet maar opnieuw opstarten en ik kan de desktop niet eens bereiken, dan krijg ik een scherm dat ik eerst nooit had(zie bijlage) met allemaal vreemde tekst en dan begint het verhaal opnieuw.
Ik heb al een instalatie CD erin gedaan maar hij laat die niet eens opstarten, ook is het niet mogelijk om in safe-mode te komen omdat ik gewoonweg niet in dat menu kom waar die keuze staat.
Kan gelukkig wel nog in Bios.
Ik hoop dat iemand me hier snel mee kan helpen.

P.S. Bestuuringssysteem=Vista Home (geen idee of het premium of basic is)

Bijlagen

• IMG_0263.jpg
    IMG_0263.jpg
    87 KB · Weergaven: 40
??? Ik zie GRLDR staan.... Hoe kan dit??? Dat lijkt op Grub als opstart-manager, niet de standaard Vista opstart-manager...

Heb je ooit lopen kl**ien met Linux of Unix op je systeem???
Dan klopt het 100% dat je geen mogelijkheid krijgt om in Veilige modus op te starten, omdat het daarvoor al mis gaat (in de Grub-loader).

EDIT1: Kijk even hier, om via opstarten van een Vista installatie-cd Grub van je systeem af te halen en weer op te starten met de Vista opstart-manager. Gaat om het item Startup Repair (hoe dat in het NL heet weet ik niet).
EDIT2: Alternatief start je op van de Vista installatie-cd, kies Herstelconsole, en doe dan het volgende op de 'opdrachtprompt' om Grub te verwijderen:
bootrec /FixBoot
bootrec /FixMbr

Ga in eerste instantie voor EDIT1: (oftewel: Automatisch herstel).

Tijs.

Laatst bewerkt:
??? Ik zie GRLDR staan.... Hoe kan dit??? Dat lijkt op Grub als opstart-manager, niet de standaard Vista opstart-manager...

Heb je ooit lopen kl**ien met Linux of Unix op je systeem???
Dan klopt het 100% dat je geen mogelijkheid krijgt om in Veilige modus op te starten, omdat het daarvoor al mis gaat (in de Grub-loader).

Tijs.

Dat kan best kloppen...
Windows blokkeerde zichzelf eens een keer en zij toen dat ik mogelijk een slachtofferwas van piraterij.
Ik kon hem niet meer activeren en heb toen een vista activator gedowlod van: http://tech.groups.yahoo.com/group/agentcracker_sw/files/Registry/Vista_Activator.zip
Nadat alles klaar was moest ikop enter drukken e dn zou ie opnieuw opstarten.
Dat deed ik nu zit k met dit probleem:o

P.S. Het ging on een of andere Windows genuine advantage sowftware

Laatst bewerkt:
Graag de volgende keer dit soort 'oorzaken' van de problemen er gewoon bij vermelden! Het is irritant als de oorzaak van het probleem eigenlijk bij de poster van het probleem bekend is, maar er niet wordt bij gemeld.

Ok, naar je probleem: Kijk nog even naar mijn eerste posting. Ik heb daar enkele toevoegingen gedaan (Edit1 en Edit2). Hopelijk kom je daarmee verder.

Overigens zag ik in je Grub-meldingen dat bij 1 van de schijven/partities "err=1" stond vermeld. Hopelijk is dat niet het slechte nieuws waar ik (eigenlijk) bang voor ben... :rolleyes:

Tijs.

Graag de volgende keer dit soort 'oorzaken' van de problemen er gewoon bij vermelden! Het is irritant als de oorzaak van het probleem eigenlijk bij de poster van het probleem bekend is, maar er niet wordt bij gemeld.

Ok, naar je probleem: Kijk nog even naar mijn eerste posting. Ik heb daar enkele toevoegingen gedaan (Edit1 en Edit2). Hopelijk kom je daarmee verder.

Overigens zag ik in je Grub-meldingen dat bij 1 van de schijven/partities "err=1" stond vermeld. Hopelijk is dat niet het slechte nieuws waar ik (eigenlijk) bang voor ben... :rolleyes:

Tijs.

Welk slechte nieuws:(:shocked::confused:

Laatst bewerkt:
Welk slechte nieuws:(:shocked::confused:

Misschien is een van de partities kapot nu. Dat zou kunnen betekenen dat je wellicht alles opnieuw moet gaan doen (formatteren, Vista installeren etc.) en dan ben je ook je bestanden kwijt.

Kijk eerst even wat de gesuggereerde oplosmogelijkheden opleveren: Laten we nog niet uitgaan van slecht nieuws :)

Succes,

Tijs.

Misschien is een van de partities kapot nu. Dat zou kunnen betekenen dat je wellicht alles opnieuw moet gaan doen (formatteren, Vista installeren etc.) en dan ben je ook je bestanden kwijt.

Kijk eerst even wat de gesuggereerde oplosmogelijkheden opleveren: Laten we nog niet uitgaan van slecht nieuws :)

Succes,

Tijs.

:shocked:dat valt nog best mee ik dacht dat ik mischien een nieuwe computer moest gaan kopen:shocked:
En nog wat: Bij edit 1, daar ga ik naar toe en dan moet ik ook via Bios de computer laten booten vanaf DVD...
Hoe doe ik dat?:o(dit soort dingen zijn namelijk niet heel normaal voor mij:eek:)

EDIT: Heel erg bedankt dat je me helpt, hier zou ik zelf nooit uitgekomen zijn

Laatst bewerkt:
Normaal gesproken zal een pc opstarten vanaf CD/DVD als die erin zit bij het opstarten.
Je zult dan (als het goed is) een melding krijgen van: Druk een toets om van CD-rom op te starten (of iets dergelijks). Doe dat dan ook.

Pas als dat op de een of andere manier niet zo zijn ingesteld, dan moet je in de BIOS zaken gaan aanpassen.

Vertel even welk moederbord je hebt, dan kunnen we je een beetje gidsen als de instellingen nu niet nu al zo staan dat CD/DVD als eerste wordt geprobeerd om van op te starten.

Succes,

Tijs.

Normaal gesproken zal een pc opstarten vanaf CD/DVD als die erin zit bij het opstarten.
Je zult dan (als het goed is) een melding krijgen van: Druk een toets om van CD-rom op te starten (of iets dergelijks). Doe dat dan ook.

Pas als dat op de een of andere manier niet zo zijn ingesteld, dan moet je in de BIOS zaken gaan aanpassen.

Vertel even welk moederbord je hebt, dan kunnen we je een beetje gidsen als de instellingen nu niet nu al zo staan dat CD/DVD als eerste wordt geprobeerd om van op te starten.

Succes,

Tijs.

Een MSI Motherboard Intel Platform

Een MSI Motherboard Intel Platform

Dat is onvoldoende informatie, we moeten ook het type weten. Dat zal in het moederbord-boekje dat erbij zat wel vermeld staan.

Probeer eerst eens wat er gebeurt als je de Vista DVD in je computer stopt en dan de pc opstart. Misschien wordt dan al automatisch opgestart van de DVD (wel even op een knop drukken als daar om gevraagd wordt). In dat geval hoeven we het type moederbord niet te weten, als de suggesties uit Edit1 en/of Edit2 je probleem oplossen.

Succes,

Tijs.

Dat is onvoldoende informatie, we moeten ook het type weten. Dat zal in het moederbord-boekje dat erbij zat wel vermeld staan.

Probeer eerst eens wat er gebeurt als je de Vista DVD in je computer stopt en dan de pc opstart. Misschien wordt dan al automatisch opgestart van de DVD (wel even op een knop drukken als daar om gevraagd wordt). In dat geval hoeven we het type moederbord niet te weten, als de suggesties uit Edit1 en/of Edit2 je probleem oplossen.

Succes,

Tijs.

Ik ga opzoek naar het boekje!(is er afgezien van dat boekje ook nog een andere manier om het type te vinden?)
De DVD werkt niet hij vraagt nergens om en start ook niks automatisch op(zelf niet als ik constant op een knop hamer)
Ik moets snel zijn want ga om kwart over uit eten met de fam...:)

Laatst bewerkt:
Misschien meldt de BIOS zelf bij het opstarten wel welk moederbord het betreft.

Anders inderdaad het boekje erbij halen. Daar kun je trouwens ook vinden waar en hoe je in de BIOS de opstartvolgorde zo kunt zetten dat opstartbare CD/DVD als eerste komt (vaak geheten "Boot sequence" of "Boot order").

Succes,

Tijs.

Misschien meldt de BIOS zelf bij het opstarten wel welk moederbord het betreft.

Anders inderdaad het boekje erbij halen. Daar kun je trouwens ook vinden waar en hoe je in de BIOS de opstartvolgorde zo kunt zetten dat opstartbare CD/DVD als eerste komt (vaak geheten "Boot sequence" of "Boot order").

Succes,

Tijs.

Gelukt!
Via een aantal aanpassingen in Bios is het me gelukt om de DVD op te starten!
BEn begonnen met een geeugencheck en gooi alles in de strijd!:thumb:

Graag een volgende keer gewoon via het forum terugmelden dat je nu wél vanaf de Vista DVD kunt opstarten ipv. via een e-mail rechtstreeks naar mij! :p

Ok, nu je dat lukt, volg de instructies zoals gegeven in Edit1 en Edit2.
Voor Edit1 komt het erop neer dat je (na opstarten van de DVD) moet kiezen voor Vista repareren (of zoiets), dan de bovenste gepresenteerde optie pakken (zal wel iets als Opstarten repareren heten of zoiets) en dan vandaaruit verder werken.

Een Nederlands handleiding heb ik hieromtrent zo snel op Internet niet kunnen vinden, dus zul je het wat mij betreft even met een Engelse moeten doen.

EDIT: Alle reparatie-opties in de strijd gooien is in jouw geval inderdaad een goed plan! Doe dat dus vooral.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Graag een volgende keer gewoon via het forum terugmelden dat je nu wél vanaf de Vista DVD kunt opstarten ipv. via een e-mail rechtstreeks naar mij! :p

Ok, nu je dat lukt, volg de instructies zoals gegeven in Edit1 en Edit2.
Voor Edit1 komt het erop neer dat je (na opstarten van de DVD) moet kiezen voor Vista repareren (of zoiets), dan de bovenste gepresenteerde optie pakken (zal wel iets als Opstarten repareren heten of zoiets) en dan vandaaruit verder werken.

Een Nederlands handleiding heb ik hieromtrent zo snel op Internet niet kunnen vinden, dus zul je het wat mij betreft even met een Engelse moeten doen.

Succes,

Tijs.

Hij is bezig!:shocked:
Als het is opgelost ga ik op de goddelijke``Probleem opgelost`` indrukken:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan