computer blijft opstarten ????

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvo1966

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2000
WIE WEET RAAD?
Het volgende probleem werd gaandeweg steeds erger en nu blijft de PC in een soort "loop"hangen.
De PC blijft herhaaldelijk opstarten , ook als ik op "del"gedrukt heb om in de bios te komen.
De ene keer start die wat verder op dan de ander keer, maar ik krijg geen normaal buroblad meer te zien, want dan is ie weer opnieuw aan het starten.
Ligt dit aan mijn Processor of moederbord?

Amd Athlon XP 1700+ 266 FSB
MB=Asus A7V266 e
768 mb geheugen
HD=Maxtor 60 GB:confused:

XP, Windows 2000, windows ME, windows 98, windows 3.11

Kan ook een virus zijn maar je zult de kans wel niet krijgen om te scannen.
Kun je wel normaal in de veilige modus?

ook in de veilige modus blijft ie opstarten, ook als ik met een floppy opstart.
Ik heb nog wel voor een bios-update voor elkaar gekregen in de momenten dat ie aan bleef, maar ook dat hielp niet.
:confused:

OPGELOST

:) oplossing gevonden........
na wat verder gezocht te hebben, na een tip van een kennis,bleek het een kapotte voeding te zijn!!!
Het bleek zo te zijn dat het stroomcircuit naar de processor of naar het moederbord steeds op willekeurige momenten werd onderbroken,en dat krijg je bovengeboemde gevolgen.
Ik heb een nieuwe voeding erin gezet en alles was weer ok
Ik heb in ieder geval weer wat geleerd.
:D

mvo 1966 een vraagje,

hoe heb jij je voeding getest ?

of heb je gewoon direct een nieuwe gekocht ?

test

Nou , het was eigenlijk een kwestie van elimineren, en alle mogenlijke oorzaken wegstrepen, en ik had daarnaast even de voeding "geleent"van mijn 2 e PC, om het zeker te weten, voordat ik een bieuwe voeding ging kopen.
Ik weet wel dat op de diverse connectoren vanuit de voeding verschillende voltages staan,dus je zou het met een multi-meter kunnen testen.

gr marcel

Ik heb dit ook gehad. Steeds als je in de bios wilt komen word hij herhaaldenlijk opnieuwgestart. Ik wist er op het moment geen raad mee . dus heb hem naar een goede vriend van me gebracht die hem weer helemaal heeft herstelt. Het is vrij irritant. Dus ik zou er eerst eens door een expert na laten kijken.

Heh, bij een pentium 1 heb ik dit ook meteen eens even testen of het inderdaad de voeding is.

edit: srr puppie, kzag niet dat het al zo oud was.

Laatst bewerkt:
waarom dit topic van meer dan 2,5 jaar geleden zo omhoog schoppen.
Dit soort antwoorden is nutteloos.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan