Computer blijft piepen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

M0zart

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2010
Hallo,

Ik heb een Centurion computer en ik weet er vooral niet veel van. (Mijn vader heeft hem 2-3 jaar geleden gekocht voor €2000,~)
In Januari zat ik World of Warcraft te spelen en opeens ging mijn beeldscherm raar doen. Er kwamen allemaal zwarte strepen door het beeld en ik zette de computer onmiddelijk uit (Toen ik hem weer aan wilde zetten bleef hij maar piepen en piepen.( Normaal piepte hij 1x en ging hij aan, nu blijft hij maar piepen)).
Ik en mijn vader hebben hem uit elkaar gehaald en gekeken wat het probleem was, er zat heel veel stof op de fan. Die hebben wij schoongemaakt en nog wat onderdelen. Maar wat ik al zei, Hij blijft maar piepen. Mijn vader en ik hebben het idee dat onze moederbord doorgebrand is maar wij zijn niet zeker, en mijn vader heeft niet genoeg geld om een nieuwe te kopen of hem te laten reparen.. (Ik zit nu op een computer die mijn moeder van zolder heeft gehaald)
Nu is mijn vraag: Wat zou er echt met mijn computer aan de hand zijn zodat we hem kunnen laten repareren wanneer mijn vader weer geld heeft.

Mvg, M0zart

ik zeg de harde schijf stuk...dat hoeft niet te worden gerepareerd gewoon een nieuwe kopen en er in zetten

maar wacht maar eerst even ook andere meningen af

Laatst bewerkt:
als je strepen zag kan het ook aan de videokaart liggen. heb je een onboard video of een losse video kaart in de pc.
als het een pciexpress videokaart is kan je voor 30 euro controleren of het hier aan ligt. verder kan het ook de voeding zijn misschien. probeer eens de geheugen module(s) eruit te halen. als je meerdere modules hebt kan je eens proberen optestarten met 1 module. maar misschien zijn er nog andere met eventuele oplossingen.

Als ik het zo hoor, en dan vooral de opmerking dat jullie nogal wat stof verwijdert hebben uit de PC, denk ik eerder aan een overleden videokaart door het té warm worden daarvan :)

Suc6! :thumb:

als je strepen zag kan het ook aan de videokaart liggen. heb je een onboard video of een losse video kaart in de pc.
als het een pciexpress videokaart is kan je voor 30 euro controleren of het hier aan ligt. verder kan het ook de voeding zijn misschien. probeer eens de geheugen module(s) eruit te halen. als je meerdere modules hebt kan je eens proberen optestarten met 1 module. maar misschien zijn er nog andere met eventuele oplossingen.

Het is een losse videokaart en mijn vader zat er al aan te denken om hem te laten checken. En voor de videokaart hebben wij levenslang garantie dus ik hoop dat het daaraan ligt. En als ik de computer opstart blijft hij piepen. pieepp... piepp... enz.
Bdankt voor de info jonges.

Als ik het zo hoor, en dan vooral de opmerking dat jullie nogal wat stof verwijdert hebben uit de PC, denk ik eerder aan een overleden videokaart door het té warm worden daarvan :)

Suc6! :thumb:

Bdankt voor de suc6 :)

Laatst bewerkt:
piept hij ook nog zonder die videokaart er in want dat ligt het daar niet aan natuurlijk

als hij garantie heeft dan zou ik eerst dat eens aanspreken
je bent de computer dan wel een tijdje kwijt

piept hij ook nog zonder die videokaart er in want dat ligt het daar niet aan natuurlijk

Sorry, het blijkt een interne videokaart te zijn ofzo. (zegt mijn vader) Ik moet gwoon ff afwachten totdat hij gerepareert is...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan