computer blijft steeds opnieuw opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

hecosys

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2002
Berichten
260
de computer blijft steeds opnieuw opstarten je krijg een 2sec een blauwscherm te zien.
Nu wil ik winxp van nieuwe erop zetten , maar dan ben ik mijn gegevens kwijt. weet iemand anders hoe ik toch in winxp kan komen en/of mijn gegevens veilig te spelen .

De schijf is niet opgedeeld,dus ik heb maar een schijf.
alvast bedankt.

gr.niek
 
kan ik ook niet inkomen.
ik kan niet opvirusen scannen omdat de computer steeds vannieuwe opstart om de 5sec.
maar hoe kan ik mijn gegevens veiligstellen.

gr. niek
 
Start die wel gedeeltelijk op in winxp in die korte tijd, en krijg je geen foutcode?
 
hij komt uit de bios en je ziet het logo van winxp pro maar dan krijg je een heel snel blauwbeeldscherm te zien en start vanzelf weer van nieuwe op .... zo gaat het de heletijd door.
 
Dan heb je vermoedelijk dit probleem je krijgt dan wel een foutcode maar is niet te lezen.
Probeer het nog eens om in veilige modus op te starten.
Kontrolleer je IDE kabels eens of die goed aangedrukt is bij de connectors van je harddisk.
 
dat lukt niet... in veilige modus

maar kan je ook branden in msdos
of bestanden veilig zetten
 
Als je met de XP cd opstart krijg je volgens mij de mogelijkheid Xp te herstellen.
 
Reparatie winxp zie de bijlage
 

Bijlagen

  • hoe repareer je windows-xp.doc
    30 KB · Weergaven: 44
ik heb nu de schijf aan mijn computer gemaakt, maar dan als tweede schijf
ik kan in de bestanden komen om alles veilig testellen.
maar kan ik o via deze manier winxp repareren??
 
Nee dat kun je het beste in de pc doen waar je hem hebt uitgehaald.
Dit in verband met de hardware die daar in zit.
 
Het blaster zorgt er niet voor dat je pc constant opnieuw opstart met een blauw scherm en als je het blaster hebt kun je gewoon in windows komen
 
Ja maar dan kun je tijdelijk in windows komen en nu start die helemaal niet meer op, maar het kan wel zijn dat alles zo aangetast is door een virus dat het hele systeem niet goed meer werkt.
Ik zou even fdisk/mbr en daarna fdisk doen en dan formateren, dan een mooie schone installatie, direct een goede virusscanner en daarna direct updaten.
 
Zet er wel een goede firewall op voor je internet op gaat voor het updaten van je virusscanner, anders heb je grote kans dat je gelijk het blastervirus hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan