Computer blijft steeds vastlopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pikacro

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2008
Berichten
29
hey,
Ik heb net een nieuwe computer en krijg nu al enige problemen: eens in de zoveel tijd loopt ie vast, krijg ik een blauw scherm met: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL en onderaan staat de volgende code:0x1000000a (0x0101afd4, 0x00000002, 0x00000001, 0x806e784a.)
In het begin deed hij het goed alleen nu komt dit uit het niets.
Ook krijg ik nadat hij opnieuw is gestart niet eens een melding dat het systeem is herstelt van een ernstige fout...
HELP a.u.b.

P.S.: Mocht 't nodig zijn:

Windows XP, SP 3
Intel Core2 Quad Q6600 (2.40GHz)
3.2GB RAM
Nvidia 8800 GeForce GTS
 
Na wat rondneuzen op het net ben ik erachter dat het waarschijnlijk te maken heeft met een probleem met de driver voor de videokaart. Verwijder deze eens en installeer opnieuw.
 
Dat heb ik al een keer gedaan: opstarten in veilige modus en vervolgens alle video-kaart-zooi opnieuw installeren... het heeft helaas niet geholpen
 
hai

probeer dit eens ff,start,configuratiescherm,systeem,tapblad geavanceerd, en onderaan bij opstart en herstelinstellingen ff op instellingen klikken en daar het vinkje weg halen bij de computer automatisch opstarten
 
bedankt, ik probeer het... ik hou iedereen op de hoogte
 
probeer dit eens ff,start,configuratiescherm,systeem,tapblad geavanceerd, en onderaan bij opstart en herstelinstellingen ff op instellingen klikken en daar het vinkje weg halen bij de computer automatisch opstarten

Daar los je de error zelf niet mee op; je kan hoogstens wat meer info krijgen over de error, maar die is al vrij gedetailleerd.

Heb je systeemherstel al geprobeerd?
 
sorry

Daar los je de error zelf niet mee op; je kan hoogstens wat meer info krijgen over de error, maar die is al vrij gedetailleerd.

Heb je systeemherstel al geprobeerd?


ja je hebt helemaal gelijk,het is het makkelijkst en meestal brengt het ook wat :thumb:
 
De systeemherstel is zelfs al door de computer zelf gedaan! tenminste dat denk ik omdat de afgelopen dagen uit het logboek waren gewist en ik alle savegames, geinstallerde dingen, enz. van de afgelopen dagen kwijt was...
 
Ik denk niet dat de pc uit zichzelf een systeemherstel uitvoert. Ga eens naar Start - Programma's - Bureau accessoires - Systeemwerkset - Systeemherstel, en kies voor Een Herstelpunt Terugzetten. Kies daar uit het kalendertje een vet-gedrukte datum waarvan je zeker weet dat het systeem nog correct werkte.
 
Gedaan, nu nog kijken of ie vastloopt...
Als er iets gebeurd zeg ik 't;)
 
Nee, het probleem doet zich weer voor, maar nu al na een paar minuten! Weet iemand nog iets
 
*bump* Niks heeft gewerkt, alles blijft vastlopen en weet nu ook geen raad meer! Is er misschien nog iemand die dit probleem heeft gehad maar het heeft opgelost?

p.s. Sorry voor drie-dubbel post alleen er antwoord niemand meer!
 
*bump* Niks heeft gewerkt, alles blijft vastlopen en weet nu ook geen raad meer! Is er misschien nog iemand die dit probleem heeft gehad maar het heeft opgelost?

p.s. Sorry voor drie-dubbel post alleen er antwoord niemand meer!
P.S.S. Ik weet nu wel dat de "error report service" in mijn service lijst ontbreekt, waardoor ik hoogstwaarschijnlijk geen "rapport verzenden" scherm krijgt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan