Computer blijft structureel hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jceichwald

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 sep 2010
Berichten
1
Hoi,

ik weet niet zo goed in welke cathegorie dit valt, dus ik plaats het maar hier, aangezien ik een Vista-besturingssysteem heb.

Sinds een tijdje heeft mijn Computer (een redelijk modern model, HP Pavilion Slimline staat er op) kuren. Hij start op, alles doet het maar binnen 15 of 30 minuten gaat er blijkbaar iets mis want dan blijft hij opeens hangen. Je kunt op dat moment niks meer. De muis beweegt soms nog wel maar clicks leveren niets op. De enige oplossing zo ver is het uitzetten van de Computer en daarna een nieuwstart. Dit is heel vervelend omdat op die manier regelmatig documenten of andere gegevens verloren gaan.

DIt probleem is trouwens alleen van toepassing als je direct na het opstarten gaat werken. Ik ben nu op dit moment er grotendeels toe overgegaan om de PC s'ochtends aan te zetten en dan eerst ergens heen te gaan, boodschappen of even een kopje koffie drinken in de café. Als ik dan terugkom kan ik meestal gewoon de rest van de dag met de computer werken of spelletjes doen, zonder dat hij vastloopt. Dit lijkt mij dus een oplosbaar probleem.

Ik heb recentelijk al een nieuwe virusscanner (Norton) geïnstaleerd en aangezet, maar ook dat heeft niets verandert.

Ik hoop heel erg dat er iemand een oplossing heeft hiervoor omdat het werken met de computer en het doen van spelletjes, waar ik altijd veel plezier aan heb beleeft nu erg veel frustratie oplevert.

Met vriendelijke groet

J. Eichwald
 
In het startmenu msconfig in typen en kijk dan eens wat er in het tabje opstarten staat. Gooi dat eruit wat niet nodig is.

Ron
 
Je kunt na het opstarten met de herstelschijf van Vista in het menu dat verschijnt, een herstelpunt selecteren. En daarmee is waarschijnlijk het probleem verholpen...???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan