Computer boot op verkeerde scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

matthijspc

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2012
Hallo,
Ik heb sinds kort 2 schermen op mijn pc aangesloten.
Het probleem is nu dat mijn pc op mijn secundaire scherm opstart.
Ik heb zelf al in de BIOS gekeken en kon alleen "IGD Multi Monitor" vinden.
Weet iemand wat dit is en hoe ik mijn pc op mijn primaire scherm kan laten booten?? (Windows staat wel juist ingesteld)
Ik heb trouwens een MSI H81I en een ASUS Nvidia GTX960.
BVD
MVG
Matthijspc

IGD = Internal Graphics Device.
Voor zover ik begrijp zou deze op [Auto] moeten staan en is er in de BIOS ook nog een instelling "Multi Monitor Support", deze zou op "enabled" moeten staan..
Hoe heb je beide schermen aangesloten...?

Mijn primaire beeldscherm is aangesloten via HDMI en mijn 2e beeldscherm via DVI.
Bijde op mijn ASUS Nvidia GTX960

In de bios kun je dat niet regelen indien ze beide aan de grafische insteekkaart hangen.
DVI zal dominant zijn bij booten vermoed ik, kan alleen niets erover vinden.

Monitoren omdraaien mogelijk? en in windows in CCC ook aangeven waar windows standaard op moet?

Kun je niet simpelweg (kabels naar) de schermen omwisselen? En dan in Windows aangegeven wat je primaire en secundaire scherm is?
EDIT: De tips van Lange Pier bevatten hetzelfde.

Tijs.

Ik heb in Windows al aangegeven wat mijn primaire en secundaire scherm is.
De computer boot op mijn secundaire scherm (inculsief "Windows Starten"), Windows werkt wel met mijn goed met mijn primaire scherm.
Het aanmelden en gebruiken van de computer gebeurt wel op mijn primaire scherm.

En het omwisselen van de kabels heeft ook geen nut want mijn secundaire scherm ondersteund geen HDMI of display port.
Ook heeft mijn videokaart maar 1 DVI en geen VGA aansluiting.

Dat probleem ga je iig niet verhelpen helaas.
Ik heb het hier exact hetzelfde en inmiddels alles geprobeerd om de monitor met hdmi als eerste te laten starten maar helaas wat hierboven al genoemd wordt is dat de dvi boven hdmi gaat met booten ....

Heb het helemaal niet gehad over kabels wisselen, de monitor waar nu van wordt geboot die ook in windows (CCC) als primair zetten of is die monitor kleiner ofzo of minder prettig om mee te werken?

oh, dan begreep ik je verkeed. Mijn secundaire monitor is idd kleiner, het is een 5:4 (1280x1024) scherm. Mijn primaire monitor is een 16:9 (1920x1080) en is dus ook veel prettiger om mee te werken.

Je zou met een verloop van display port naar DVI die 2e monitor kunnen gebruiken, indien er een displayport en HDMI tegelijk gebruikt kan worden (soms wil dat niet maar vind er niets over), plaatselijk aanschaffen de verpakking heel laten, kun je hem weer terugbrengen mocht het niet willen.

Of de 2e aan de onboard hangen. dan kun je wel in de bios aangeven welke eerst moet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan