computer bouwen of kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanoow

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2012
hallo,

ik zit te twijfelen tussen zelf een computer bouwen of er een te kopen.
nou wil ik er gewoon spellen op spelen, niet zoals MW3 of Battlefield maar gewoon op het internet. ik wil echt zo goedkoop mogelijk uitkomen. ik heb wel ervaring met computers en weet hoe ik alle onderdelen etc. moet plaatsen.
zal ik er een bouwen? en kunnen jullie dan tips geven over welke onderdelen het beste zijn.

Groetjes Vanoow

Je eisen zijn niet zo hoog neem ik aan, waarom dan bouwen, voor een paar 100 euro heb je een leuk instapsysteem.

ik denk dan dat je goedkoper uitkomt voor een lagere prijs.

ik wil spellen zoals Runescape spelen en eventueel video's editen.

mijn budget is op dit moment ook niet zo heel hoog ook heb ik een pc kast hier staan met eventuele onderdelen zoals videokaart, ram geheugen, muis, monitor, cpu-fans.

Topic verplaatst van "Helpmijdagen" naar "Aankoop nieuw systeem / Upgraden".

ik kan wel bij een site een PC voor je inelkaar zetten voor een paar honderd euro, als je eissen niet zo hoog zijn kan je beter een pc zelf inelkaar zetten

als je bouwt dan kun je de onderdelen erin zetten die jij nodig hebt.

en dat weet je zelf het besten

het voordeel van zelf bouwen is ook dat je computer nooit oud word ( als je er constand nieuwe onderdelen inzet )

aleen een ding moet je jezelf wel afvragen

heb je genoeg verstand van de hardware om zelf je computer te bouwen

anders wil ik het natuurlijk voor je in elkaar zetten en dat het gewoon bij je afgeleverd word door de firma
als je de eisen van de PC wilt benoemen kan ik meer

Wat ook meetelt is of je al een windows licentie hebt die je kunt installeren.
Als je er nog een moet aanschaffen dan is dat al gauw 110 euro en wordt zelf maken toch weer iets duruder. In dat egval is het goedkoper om een kant-en-klare pc (aanbieding) te kopen war windows meegeleverd wordt in de prijs.

I know, downloaden is illegaal, maar niet voor eigen gebruik. ik heb nog nooit van me leven wondows gekocht :P

ik heb ff wat bekeken, voor 300 euro een mooie pc:
630 watt voeding
640 GB sata hardeschijf
DVD brander
2X 1600MHz cpu
4GB geheugen
onboard vga :o(dus geen grote spellen) kan erbij worden gezet voor een kleine honderd euro
mooie kast

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan