computer bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennis16612

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2011
Hoi iedreen.
Ik zou graag een computer willen bouwen.
omdat ik zo veel mogelijk informatie wil geven geef ik gewoon de website waarvan ik het ga kopen voor allezekerheid.
http://www.dunnet.nl/ProductDetails.aspx?en=20082775&src=GSP
http://shop.intel.com/nl_nl/consumer/products/details/117440
http://www.simmcity.nl/nl/ddr3-1333...esis/737-khx1600c9d3k312gx-0740617161618.html
http://www.mycom.nl/Product/Optical...&utm_medium=cpc&utm_campaign=VergelijkNLclick
http://www.mercateo.nl/p/915-E65900...m=web&utm_campaign=External(20)Hard(20)Drives
Bij de inter core i7 2600k stond er iets over hd beelden betekent dat dat ik geen computer graphics card(of zulk iets degelijk)nodig heb:D
Ik hoop dat je dit bericht nog een beetje begrijp.
Nou ik hoor het wel doei

Als je er geen verstand van hebt, begin er dan niet aan.

nou kijk ik gebruik veel proccesen tergelijke tijd maar ook een beetje voor zware games en ik vind dat deze hadware wel een vriendelijk prijsje heeft:) maar ik zou graag willen voor alle zeker heid dat iemant dit kan controleert want je weet maar nooit als ik iet over het hoofd heb gezien

Als je gaat gamen, is een video kaart zeker nodig, een processor red dat niet alleen. Ga je hem zelf bouwen of laat je dat doen?

mischien is een kast om de computer in te doen ook wel handig en een voeding.

Als je erop wilt gamen ga je het zeker niet redden met Intel graphics. Je zult echt een losse videokaart moeten kopen. Wat is je budget? Welke games wil je erop spelen? Een i7 heb je waarschijnlijk niet nodig, een i5 2500(K) is voor gamen zat.

Ik zou zelf eerder voor een AMD systeem gaan, dan houd je meer over voor je videokaart.

Moederbord: Asrock N68-GE3 UCC €45,-
Processor: AMD Phenom II X4 965 Black Edition €100,-
Geheugen: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile €50,-
HDD: Samsung EcoGreen F2 HD103SI, 1TB €50,-
Videokaart: Sapphire HD 6950 1GB GDDR5 PCI-E €220,-
Voeding: OCZ ModXStream Pro 600W €60,-
---------------------------------------------------+
€525,-

Er van uit gaande dat je een scherm / behuizing al hebt.

oke mensen heel erg bedankt voor al jullie reacties.
Maar het enigste wat ik wouw weten als ik de computer in elkaar zet als het dan ook werkt snapje.
en behuizing had ik er niet bijstaan want ik wouw gewoon weten als alles zou werken.
en trouwen evert h de hdd 1 tb 50 euro niet normaal hoe goedkoop.
en evert h ik ben heel erg blij met jou lijstje echt waar.
maar nog een paar vraagje denk je dat ik aan de video kaart genoeg heb
en zou ik nog steeds de intel core i7 2600k kunnen behouden of moet ik toch voor jou processor gaan.
geheugen 8x3 ik raak van die geheugen een beetje indewar.
ik zou graag een geheugen willen hebben waarop in totaal 12 gb staat.
En ik wil gewoon dat ik een lekkere snelle computer heb waar ik veer processen kan opzetten bijvoorbeeld vuze(p2p) goede antivirus en veel meer.
En afetoe lekker kan gamen en dat ik kan geniet van de video kaart.
Ik hoop dat je nog een reactie plaats:D
Nog iedreen bedankt voor je reactie:D

Laatst bewerkt:
Wat betreft de processor: je kunt beter voor een (goedkopere) AMD gaan, dan heb je geld over voor de videokaart. De i7 heb je niet nodig voor gaming, tenzij je videos wilt converteren.

Wat betreft het geheugen:
12GB heb je niet nodig. De meeste computers hebben nu 4Gb en dat is zat, 8GB is al heel veel. Daar komt bij dat geheugen gebruiken maakt van Dual Channel, dat betekent dat twee geheugenreepjes samenwerken. Als jij er dus 3 koopt is een reepje alleen. Om later problemen te voorkomen en om geld te besparen zou ik gewoon voor 8GB gaan. Tussen 12GB en 8GB merk jij bij gamen geen verschillen.

De videokaart: de Intel HD Graphics kunnen echt geen moderne spellen aan. Als je niet voor Intel maar voor AMD gaat (zie Processor hierboven) heb je geld zat voor een losse videokaart zodat je zo ook Battlefield 3 en MW3 kunt spelen.

Harde schijven zijn echt goedkoop tegenwoordig ja :D

Met een computer die je nu koopt of bouwt zul je zeker geen problemen hebben met downloaden (zowel torrents als p2p) en als je een goede videokaart hebt ook niet met gamen.

Mod edit:Neen..helpen doen we via het forum

Als je no geld over hebt, zou je ook kunnen sparen voor een SSD. Dat is een soort hele snelle harde schijf (ze zijn wel duur!).

grtz EvertH

Laatst bewerkt door een moderator:
voltooien

evert h je bent een topper.
Je hebt er duidelijk heelveel verstand van maar deze laaste reactie van mij wil ik zorgen dat als goed is gecontroleerd(je weet het maar nooit)
zou je nog 1 keer een lijstje maken met voeding behuizing ram geheugen (die jij aanraad het liefst 8 gyg) proccesor dvd brander echt als behalfe ssd daar wacht ik nog mee en ik had nog een vraag hoeveel pinnetje zijn er om ram geheugen kaartje in te stoppen.
Nou ik hoop dat je zo aardig bent om nog 1 keer het lijstje op te zoeken en op een website zetten dan wil ik je nog 1 keer bedanken voor al je werk ik ben echt heel blij.
met vriendelijke groet dennis:thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry dat het zo lang duurde; was op vakantie :P

DVD Brander: Sony Optiarc AD-7260S Zwart
Behuizing (moet je zelf kiezen wat je mooi vindt): Fractal Design Core 1000 €35,-
€525,-

Als je wilt kan ik het ook ff zo goedkoop mogelijk in een winkelmandje doen en de link posten?

lijkt me slimmer om het bij 1 winkel te houden
je mag anders bij iedere winkel minimaal 10 euro aan verzendings kosten gaan betalen
en er zijn goedkopere winkels zoals 4launch.nl of azerty.nl

heel graag:D

ja heel graag met link dus een beetje goedkoop houden maar wel de zelfde onderdelen als dat mogelijk is.Zo niet maakt niet uit.Maakte mij niet uit dat het wat langer duurde:D
Hopelijk is dit niet te veel moeite.Maar ik hoor het wel.
M.V.G Dennis
Sorry dat het zo lang duurde; was op vakantie :P

DVD Brander: Sony Optiarc AD-7260S Zwart
Behuizing (moet je zelf kiezen wat je mooi vindt): Fractal Design Core 1000 €35,-
€525,-

Als je wilt kan ik het ook ff zo goedkoop mogelijk in een winkelmandje doen en de link posten?

bedankt voor al je werk.
Ik heb straks een mooie pc:)
Moet ik ook nog iets weten over het bouwen of de onderdelen.
En moet ik geen ventilator gebruiken.
Ik hoop dat dit alle onderdelen zijn en anders zou je nog wat kunnen opschrijfen of is dit alles.

De ventilator zit bij de processor. Zorg wel dat je die goed aansluit!
Ik zou bij Azerty nog een tube koelpasta erbij doen: KLIK. Daarvan tussen de processor en het koelblok +_ 1 rijstkorrel (niets meer!!!) doen en uitsmeren.

Paar tips voor 't bouwen:

Als je het moederbord plaatst, zorg dan dat je hem niet direct in de kast schroeft, maar spacers (klik!) ertussen doet.

Op dit moederbord (ik heb 'm ook:D) zit een 4-pins aansluiting linksboven de processor. Hier moet je een kabel van de voeding in doen die ook 4 pinnen heeft. Er moet ook nog een 24-pins stekker op het moederbord.

In de videokaart moet ook nog 1 of 2 stekkers.

In de HDD moeten 2 stekkers, een van de voeding en een rode (de ene kant in de HDD, andere op het moederbord).

Als je nog vragen hebt horen we het wel :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan