computer bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.
hele goed uitleg ik wist het meeste al alleen dat je maar 1 rijstkorrel moet insmeren.
en ik wist ook nicks van de spacers euuh zitten die bij het bouwen pakket (ik heb nog nooit gehoord van spacers)

heey ik wouw ook graag een dvd driver met Lightscribe zou dat nog kunnen en dat hij nog wel dvd-r plus cd plus cd min enzovoort en dvd dl min en plus(niet bluray)

oke

oke ik wist niet veel van die spacer(vedere uitleg zou handig zijn niet noodzakelijk)maar zitten de spacers ook in de verpakking of moet ik die kopen.
Ik zou graag een dvd speler met lightscribe dat hij nog wel het zelfde kan als de vorige dvd speler.

Sorry dat het zo lang duurde; was op vakantie :P

Moederbord: Asrock N68-GE3 UCC €45,-
Processor: AMD Phenom II X4 965 Black Edition €100,-
Geheugen: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile €50,-
HDD: Samsung EcoGreen F2 HD103SI, 1TB €50,-
Videokaart: Sapphire HD 6950 1GB GDDR5 PCI-E €220,-
Voeding: OCZ ModXStream Pro 600W €60,-
DVD Brander: Sony Optiarc AD-7260S Zwart
Behuizing (moet je zelf kiezen wat je mooi vindt): Fractal Design Core 1000 €35,-
---------------------------------------------------+
€525,-

Als je wilt kan ik het ook ff zo goedkoop mogelijk in een winkelmandje doen en de link posten?

Fossiel, brak, oud, goedkoop moederbord (chipset van zo'n 6 jaar oud, meen je dat nou serieus Evert?)

Oude processor (zie AMD Bulldozer)

Samsung EcoGreen = 5400rpm hardeschijf, in een game pc? (en ook nog eens uit de F2 serie, oud model dus

En Dennis, gezien jou kennis, en niveau van vragen, raad ik je sterk aan de pc door een winkel te bouwen, of door iemand die weet wat hij doet.

Laatst bewerkt:
cptiglo volgens mij ben je niet up to date

de Phenom x4 II series zijn vooralsnog beter dan Bulldozer cpu's kwa gaming
de Bulldozer cpu's zijn namelijk nogal traag als het gaat om game benchmarks
de eenige quad core van bulldozer de FX-4100 is duur (kost net zoveel als de Core i5 2500 maar wel een heel stuk trager)
de Phenom X 4 II 965 daarin tegen is zelfs even snel en kost +/- 50 euro minder

de rest zijn allemaal Hexa core cpu's en Octo core cpu's daar hebben games vrij wijnig aan
die maken geen gebruik van die 2 of 4 extra cores

verder zijn er overstromingen in thailand dat maakt een "HDD samsung spinpoint F3 1TB bijvb" VEEL duurder dan normaal
ze kosten nu rond de 100 euro

dus voor je gaat roepen oude bak eerst even research doen

een F2 is trouwens geen oud model maar een model type
een Samsung F4 schijf hoeft niet beter te zijn dan een F3 of zelfs F2 schijf

Laatst bewerkt:
@CptIglo:

Zie de reactie van firest0rm, de Phenom II is voor nu goed genoeg (Bulldozer = geen / weinig invloed op games), HDD-prijzen stijgen enorm (2TB modellen gezien die van 65 naar 140 euro gingen!) en wat betreft het MoBo: de chipset boeit echt he-le-maal niet, goedkoop lijkt me een pluspunt. Je kletst echt uit je nek, of heb je dat moederbord zelf ook? Ik heb hem namelijk wel, en het is een prima, stabiel moederbord met uitgebreide overclock-opties.

Je bouwt een nieuw systeem, dan zet je er geen moederbord in met een nForce 630 chipset, die is al 3 generatie's oud, 5 a 6 jaar ongeveer. Je maakt mij niet wijs dat een moederbord van € 45,- met een sterk verouderde chipset uitgebreide overclock opties heeft, toen dit bord uit kwam was het al bedoeld voor de huis-tuin-keuken markt, anders had er minimaal een 650i chipset ingezeten (zelfde serie, maar wat uitgebreider)

Verder ben ik het met Evert eens dat een Octa (met een a ) core processor nog geen extra winst in games geeft. Maar het is wel een compleet nieuwe serie, nieuw opgebouwd, nieuwe architectuur etc. De 965 is, hoe goed hij ook nog mag zijn, gewoon oud. Ik zou sowiezo een quadcore Bulldozer aanschaffen, met een daarbij behorend moederbord, later evt. de mogelijkheid te upgraden.

@ firest0rm: ben heel benieuwd waar jij je componenten aanschaft: de prijzen van een FX-4100 Bulldozer CPU varieren van € 100,- tot € 120,- (t.net Pricewatch). Dat is toch even een € 80,- goedkoper dan een i5-2500.

Samsung schijven zijn er in serie's, zo is er de Spinpoint serie, de zogenaamde high-end desktop schijven. De eerste versie was de F1, daarna de F2, toen de F3 (een bepaalde batch van de 1TB F3 is onbetrouwbaar) en nu de F4, de F4 schijven zijn er nu alleen nog in de EcoGreen serie, de extra zuinige schijven. Heb zelf sinds een weekje een EcoGreen F4 2TB, die is zelfs sneller als mijn vorige 1TB F3. Was net op tijd met bestellen, ik heb 'm nog voor € 65,- kunnen krijgen.

Behuizing: Fractal Desgin Core 3000
Voeding: be quiet! Pure PowerL7 530Watt
Moederbord: Asrock 970 Extreme4
Processor: AMD FX-4100, 4x 3.6Ghz
Geheugen: Corsair 8GB DDR3-1333
Videokaart: MSI R6870-2PM2D1GD5/OC 1GB
Hardeschijf: Samsung Spinpoint F3 500GB (die hebben niet de problemen die de 1TB F3 wel heeft)
Optisch: Asus DRW-24B3ST

Totaal: € 643,38

Prima prijs, toekomstgericht, ruimte voor upgrades (ook qua voeding rekening gehouden met upgrades).

Dit is mijn inbreng, en volgens mij een veel betere keus dan wat hier eerder samengesteld is.

Laatst bewerkt:
Deze pc is gericht op gaming, nu zit je 120 euro over mijn prijs en heb je nog een zwakkere videokaart ook...
Als je de reviews op t.net had gelezen weet je dat de Bulldozer een grote teleurstelling is. Door die 'modules' is een Quadcore uit de bulldozer serie m.i. gewoon een dualcore.
Het biedt echt geen meerwaarde in games. De videokaart echter wel...

Laatst bewerkt:
Ik had die review nog niet gelezen, zojuist even door de bench resultaten heen gescrolled. Lijkt me inderdaad beter om dan voor een 965 of 975 te gaan. Een grote teleurstelling is Bulldozer absoluut niet, het is een nieuw concept met die modules van 2 cores en het moet verder uitgewerkt worden om de efficientie omhoog te brengen, halverwege 2012 schijnen ze weer met wat nieuws te komen, dat zullen dan verbeterde meer efficiente versie's van de huidige Bulldozers zijn

Maar mijn standpunt wat betreft het moederbord blijft staan, een oudere generatie Phenom II X4 draait prima op dit moederbord, en dit moederbord is gewoon toekomst gericht door onder andere SATA3 en USB 3.0 en AMD kennende blijft dit socket nog wel even gesupport met nieuwe processoren de komende 3 jaar zo'n beetje. Kijk maar naar AM2 en AM2+.

Wil je het neusje van de zalm dan ga je uiteraard voor Intel, maar dan moet daar wel het geld voor zijn :)

Laatst bewerkt:
Het is idd wel toekomstgericht om voor een AM3+ mobo te gaan, kun je altijd nog upgraden. Ik vraag me alleen af of de efficiëntere BD wel op AM3+ past (of dat ze verder gaan met AM4 oid).

AMD kennende doen ze dat niet. AM3+ is er met de Bulldozer gekomen. De huidige Athlon II, Phenom en Phenom II cpu's werken grotendeels ook nog op AM2+. Intel komt met iedere chipset met een nieuw socket, dus wil je een nieuwere cpu moet je direct al naar een ander moederbord. AMD doet dit niet. Ik heb zelfs een Asus Crosshair in een van m'n pc's zitten, dat is een AM2 moederbord en daar draait gewoon een Athlon II X4 op :)

Laatst bewerkt:
zouden jullie opnieuw een winkel wagetje kunnen maken.
want ik volg jullie echt niet meer het eerste lijstje zag er goed uit maar als jullie zeggen dat er iets anders beter is maak dan aub een nieuw lijstje.
En ik weet nog niet zeker als ik hem ook in de toekomst nog ga upgraden meschien in 2014 want geld groeit niet op mer rug.
maar kunnen jullie ook zeggen wat er mis was met het vorig lijstje ik vond het er mooi uit zien altijd beter dan wat ik nu heb

ook intel zn nieuwe Yvi bridge cpu's zullen Socket 1155 ondersteunen
dus wat dat betreft is socket 1155 redenlijk future proof

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan