Computer-crash......KaZaa????

• Onderwerp starter Onderwerp starter Elisa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Elisa

Inventaris
Lid geworden
5 feb 2002
Hallo allemaal,

Mijn zwager had altijd veel plezier met het downloaden van muziek. Terwijl hij dus bezig was met was MP3-tjes (absoluut geen progjes o.i.d.) liep hij even weg.
Toen hij terug kwam was het scherm zwart en bleek de pc niet meer aan de praat te krijgen. (natuurlijk net 3 dagen na het verlopen van de garantie :(

Ik weet dat je tegenwoordig ook wel gevaar te duchten hebt van MP3 maar ik dacht wel in lichte mate.
En dan nog.........met zulke gevolgen?

Mijn zwager had geen firewall.
Zou een trojan dit kunnen bewerkstelligen?

Het is zo jammer dat mijn zwager nu eigenlijk niets meer durft te downloaden.
Wie helpt ons op weg?
attachment.php

Laatst bewerkt:
Toen hij terug kwam was het scherm zwart en bleek de pc niet meer aan de praat te krijgen

Dan kun je dus moeilijk scannen :D
Hij heeft een nieuwe pc moeten kopen dus dat was na 1 jaar best wel zuur.

Kunnen mp3-bestanden met een virus besmet zijn?
Nee, mp3-bestanden kunnen op zich geen virussen bevatten. Indien u veelvuldig mp3-bestanden uitwisselt, is echter waakzaamheid geboden omdat virussen wel voorkomen in 'namaak-mp3-bestanden'. Denk hierbij aan virusfiles met de letters 'mp3' in de naam, zoals bijv. 'mp3.exe' of 'mp3.vbs'

Bron

Ik lees net dat er inmiddels een nieuwe pc is, misschien een andere p2p en natuurlijk een firewall aanschaffen!
Lite-versie

De pc doet helemaal niets als je hem aandoet? geen piepjes?
Al even de stroom er helemaal afgehad (stekker eruit)?

IK denk dat het inderdaad niet door kazaa komt, software veroorzaakt zelden hardware defecten.

Ja, wat jij schrijft Gezina had ik ook ergens opgepikt maar ik wil nog wel eens de bron vergeten ;)
Een gewoon uitziend file zoals Sarah Brightman huppeldepup zal zoiets toch niet kunnen veroorzaken?
Kijk, hij heeft nu wel een nieuwe pc maar durft totaal niets meer te downloaden.
Dat probeer ik eigenlijk wat te ontzenuwen.

Nteusink ik hoop dat mijn zwager ook in deze tread stapt. Hij zal je ongetwijfeld wat meer kunnen vertellen. Het lijkt me dat hij echt wel alles heeft geprobeerd.

IK denk dat het inderdaad niet door kazaa komt, software veroorzaakt zelden hardware defecten.
Behalve dan wanneer je software binnen haalt lijkt me.
De keren dat ik bij KaZaa downloadde heb ik altijd een virusmelding gekregen. Dat kan natuurlijk wel het een en ander vooroorzaken. En wat te denken van een exe file.
Maar.......dat is hier niet aan de orde.

Software kan inderdaad hardwaredefecten veroorzaken, maar het komt niet vaak voor. Een voorbeeld van een virus dat permanente schade probeert aan te richten is w95.cih. Dit virus probeert de bios van de computer te flashen waardoor deze niet meer opstart. Maar dat virus herkent een 3 jaar oude virusscanner nog.

Maar als bijvoorbeeld de ventilatoren van processor en voeding ook niet meer draaien ligt het probleem waarschijnlijk ergens anders.

Ja, dat is een lekker jongetje! Maar gelukkig oud en ik weet dat mijn zwager updates krijgt.
Eerlijk gezegd ik denk aan een groot mankement in de hardware. Heel jammer dat net de garantie over was

al geprobeerd te draaien met alleen vga 1 reep geheugen proccesor ???

andere voeding geprobeerd ? andere vga ?

Dat ding ligt waarschijnlijk al op de schroot. Valt dus weinig te VGA-en :D
Had iets dergelijks kunnen zijn vermoed ik.

Weet je, het gaat me niet om het technische aspect. Meer om de vraag: Is het met een download mogelijk dat je systeem crasht.
Mijn zwager denkt van wel en durft niets meer te downloaden. Dit probeer ik te ontzenuwen.
Ik denk net zoals jij richting hardware.

heeft ie eerst wel alle onderdelen eruit gehaald ? hdd bijvoorbeeld anders is het wel zonde dat ie hem heeft weggegooid had ie um beter aan mij kunnen geven :p

De volgende keer zullen we aan je denken ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan