Computer crash na systeem herstel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sidney123

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2010
Berichten
12
Hallo,

Ik heb laatst op marktplaats een computer gekocht. Alleen het programma windows 7 wat er nu op staat, blijkt illegaal te zijn. Ik was van plan om system recovery te doen, alleen nu staat er dat er system files missen. Ik kan geen enkele knopje indrukken, want hij doet nu echt niks meer. Kan er nog wat aan gedaan worden, of is mijn computer nu echt gecrashed?? Alvast bedankt, sidney hoekstra.
 
Vrees dat je achter een originele windows aan moet = €€€ of linux = gratis er op gaan zetten.
 
Er zijn nog andere manieren, maar ik vrees dat ik ze hier niet mag vermelden... :(
 
Niet zo slim om niet eerst een volledige backup te maken van de harddisk voordat je dat ging proberen.

Je aanpak is ook fout, trouwens: Ik had trouwens gewoon de laptop/pc teruggebracht naar de handelaar. Als 'terug naar fabrieksinstellingen' via recovery mogelijk is (met een legale CD-key), dan had de handelaar dat maar moeten doen vóórdat het apparaat werd uitgeleverd.
De actie had dan bij hém gelegen om het (recovery-)probleem op te lossen. Nu heb je eraan lopen 'knoeien' en kan de handelaar je dat voor de voeten werpen en daarmee het terugnemen of in orde maken van de laptop van zich af schuiven.

Tijs.
 
Ik ben eigenlijk niet zo slim met computers dus het is inderdaad fout wat ik gedaan heb. maar valt er nog wat aan te repareren?
 
Gegeven dat ik denk dat je niet beschikt over een Windows 7 installatie DVD zou ik bellen met de handelaar voor verder advies.
Mocht je wél (ergens) zo'n installatie DVD kunnen regelen, dan moet je wel weten welke activatiecode geldig is voor de pc. Dus is er geen sticker op de kast waar dat opstaat, zodat je die kunt inzetten bij een installatie (opgestart van die installatie DVD), dan zul je alsnog bij de handelaar moeten gaan vragen of hij weet welke de legale activatiecode is die je kunt gebruiken.

Tijs.
 
Hallo, aangezien ik zo stom ben geweest om geen volledige back-up te maken, krijg ik alleen maar zwart beeld en doet hij helemaal niets meer. Ik ben bang dat de pc gecrashed is. De handelaar wilt niet opnemen. Nouja, jammer dan. Nog bedankyt voor al jullie hulp en reacties.
 
Als je beschikt over zo'n licentiesticker, dan kun je alsnog een herinstallatie m.b.v. de W7 DVD starten.
Verder zou er misschien iemand in jouw buurt zijn die de recovery-partitie op je harde schijf kan bekijken of daar nog wat uit te halen is. Vaak is het namelijk een Symantec Ghost image dat op die recovery-partitie is ondergebracht, en die kan dan m.b.v. Ghost Explorer worden bekeken.
Natuurlijk zul je daarvoor de harde schijf moeten overbrengen én de betrokken persoon zal (waarschijnlijk) ervaring moeten hebben met het zichtbaar maken van (verborgen) partities.

Meer kunnen we van hieruit niet voor je doen, denk ik.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan