computer crashed bij gamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diederikrozenboom

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mei 2013
hallo allen

ik heb een vraag. mijn computer (inmiddels iets meer dan 4 jaar oud) crashed regelmatig als ik er spellen mee speel. dit varieert per spel en komt ook niet altijd voor. soms op dezelfde plekken in een spel maar ook gewoon willekeurig.
ik krijg eerst een zwart scherm. dan slaat de monitor op standby en blijft het geluid haperen tot een hinderend monotoon geluid. de computer reageert nergens meer op en ik moet hem dan handmatig uitzetten.
ik heb er vorige week een nieuwe (hoger wattage) voeding in gezet. het gebeurt nu wel minder maar het gebeurt nog steeds.
dit zit erin; het is een Dell studio 540
w8 64-bit
2.4 intel core2 quad
4gb ddr2 (denk ik) 4x1gb
ATI radeon 5770
voeding 430W (was voorheen 350w)

kan iemand mij hierbij helpen? het is vrij irritant als je lekker zit te gamen en je computer crashed bij een boss fight. :(

Games hebben min. systeemeisen.'
Daar moet je aan voldoen.

Check dat eens.

meet de temperaturen in de pc via programmas zoals realtemp klikerdeklik en MSI afterburner klikerdeklik
de een is voor de cpu en de ander de gpu

kijk naar de temps tijdens het spelen van je games

minimale systeem eisen zouden er niet voor moeten zorgen dat de pc helemaal crashed maar dat het programma traag laad of programma zelf gewoon niet opstart

Laatst bewerkt:
Tsja, in de requirements staat: 450 Watt or greater power supply with one 75W 6-pin PCI Express® power connectors recommended

Dus wellicht is je 430 watt voeding de schuldige, vooral mogelijk als die niet van een a-merk is.

Tijs.

o die fiets dacht dat men het over de minimale systeem eisen van de game zelf had

voeding kan idd ook een probleem zijn

Even nog, ter verduidelijking: Ik citeerde de requirements van de grafische kaart.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan