Computer crasht constant

Status
Niet open voor verdere reacties.

IkMatthijs

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2014
Hallo,

Sinds vorige week vrijdag crasht onze computer met windows 7 bijna elke keer als die opstart en kan ik hem alleen nog maar in veilige modus opstarten. Eerst vermoedde ik dat het een virus was, mijn broertje kreeg bij het downloaden van javacreator de melding dat het programma: trojandropper was gevonden.

Ik heb na heel wat geklooi besloten dat ik de computer beter kon herinstalleren. Na het herinstalleren van windows 7 (harde schijf geformateerd) en installeren van de drivers vanaf een cd begon het probleem echter weer overnieuw. Ik heb geprobeerd om de oude drivers te vervangen maar dit bleek ook niet te helpen.

Het afgelopen uur heb ik de volgende bsod's gehad:

- systemroot/system/ndll.dll (meest frequent)
- pagefault_in_non_paged_area
- system_service_exception
- memory_management

ook kreeg ik vandaag voor het eerst de melding: fout gevonden bij configuratie windows updates.

Ik heb geen idee meer wat ik nog kan proberen, en zou het zeer op prijs stellen als iemand mij kan helpen:thumb:

Dat denk ik wel... Ik heb de computer vanaf de installatie cd opgestart, daarna de harde schijf geformateerd en daarna windows opnieuw geinstaleerd. Wat kan hierbij fout gaan?

http://www.resplendence.com/whocrashed

Zoeken op de code die er ong. zo uitziet 0x00000000, kan ook helpen.

Maar indien je wel in veilige modus kunt werken is het een driver of het onderdeel die ermee wordt aangestuurd niet goed.
De goede drivers haal je op bij de fabrikanten van die onderdelen, windows heeft de oudere en de moederbord fabrikanten vaak ook, kunnen goed zijn maar dan zouden er geen recentere zijn.

Je kan in Apparaatbeheer kijken of er gele uitroeptekens staan; dan weet je gelijk welke drivers er niet goed zijn of niet up-te-date.
Dan kan je die bijwerken.

apparaatbeheer.gif

Zijn er onbekende hardwaredrivers of is het niet duidelijk welke drivers je moet hebben? Dan zijn er de gratis programma's CPU-Z (download: www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html en PC Wizard (download: www.cpuid.com/softwares/pc-wizard.html) zeer geschikt om daar achter te komen.

Sorry, Femke, dat werkt niet in veilige modus en van "onbekende apparaten" crasht windows niet en je kunt ze ook vaak vanuit veilige modus niet installeren of deïnstalleren, eerst deïnstalleren via Revo b.v. indien ze daar wel staan.

Via F8 in VGA modus opstarten, wil dat wel zou het zomaar de videokaartdriver kunnen zijn die het probleem veroorzaakt.

Hij schrijft, BIJNA elke keer crasht.
Dus die ene keer dat het niet gebeurd, kan je naar apparaatbeheer.
Dat plaatje geeft onbekende apparaten aan, ja....................maar dat is een plaatje even gejat van internet, dat begrijp je toch wel (of niet). Het gaat er met name om dat je een geel uitroepteken ziet, daar gaat het mij om, en dat schrijf ik ook.

In veilige modus kan je net zo goed dingen doen hoor, is mijn ervaring!

Hallo,

heel erg bedankt voor jullie reacties!

Bij het apparaatbeheer staan geen uitroeptekens. Lange Pier, ik heb vandaag nog geen BSOD gehad, ik zal de foutmelding opzoeken zodra die weer tevoorschijn komt. Ik heb ook geprobeerd een systeemherstel uit tevoeren, maar die stopte bij 98%. Er is een bestand/log over het systeemherstel opgeslagen, maar dat snap ik niet echt.

Zou het misschien helpen om de harde schijf nog eens te formatteren, windows 7 te installeren en de nieuwste drivers van het internet downloaden ipv die van de cd te gebruiken?

Het kan evengoed een hardware probleem zijn.
Ik zou zeggen, test je geheugen met memtest.
Als die goed zijn, dan test je je overige hardware. Kijk op de website van de fabrikant van je HD naar een tooltje om je HD te testen.
Verder eens kijken of er veel stof in de pc zit, maak dan schoon. Kijk of hij niet te warm wordt etc. etc.

De HD nomaals formatteren heeft totaal geen zin, dat heb je namelijk al gedaan. De nieuwste drivers kan je nu ook van het internet downloaden en installeren, daar hoef je niet voor opnieuw te installeren.

Ik heb vandaag de harddrive getest met scandisk, maar kan de resultaten niet zien omdat de computer nu ook niet meer in veilige modus wil opstarten, hij loopt vast bij het laden van de windows bestanden.
Hij gaf vandaag ook de error system_service_exception weer met de code STOP: 0x0000003b. Ook download de computer elke keer als hij afsluit heel veel updates (meer dan 100) ik weet niet of dat normaal is...

ik heb waarschijnlijk morgen beschikking tot een lege cd zodat ik een memtest kan uitvoeren.

Hallo,

ik heb beide Ram Chips apart getest met memtest, de ene had 7 passes en 0 errors, de andere echter 8 passes en meer dan 1,5 miljoen errors: Memtest result.jpg Vrienden van mij raadde mij aan om deze chip nog even in een ander slot te testen, om te zien of het slot niet gewoon kapot is, dus dat ga ik nu doen.

In ieder geval heel erg bedankt voor jullie hulp!

Ik heb dezelfde chip in een ander slot gezet, en ik heb nu al 80 errors. Ik kan nu denk ik er vrij zeker zijn dat een van de ram chips kapot is. Als het goed is heb ik nog wel garantie, ik ga ig even een servicenummer aanvragen bij azerty/

Ik heb de RAM-sticks opgestuurd naar Azerty, kreeg de volgende dag bericht dat ze inderdaad defect waren en de dag daarna kreeg ik nieuw RAM binnen. De computer werkt nu weer helemaal! Bedankt voor jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan