Computer deed net heel raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

drive

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Berichten
788
De computer was net aan het opstarten, toen ik al een melding kreeg (iets van): windows zal worden afgeloten. Meld je af, en sla alles op. Alle niet opgeslagen gegevens gaan verloren. Er liep een tellertje bij van 50 tot 0 en toen die op de nul stond, sloot eerst Internet af, en daarna "bevroor" de computer. Ik kon de muis niet meer gebruiken, (de muisaanwijzer bleef op dezelfde plek staan) en je hoorde 2 keer het geluid alsof je het geluid hoort dat die computer uitgaat. Daarna hoorde je niets meer, maar je kon nog steeds niets met de computer doen. Pas na ca.5 minuten begon die weer geluid te maken en nu kan ik weer computeren. Maar voor hoe lang?
 
Hoi,
let even op wat de foutmelding precies is maar normaliter gaat er geen tellertje lopen en sluit Windows gewoon af.
Heb je soms een mailtje gekregen van iemand die leuk wilde zijn?
Klik op de link in m'n handtekening en voer die programma's eens uit.
Succes.
 
Dit lijkt wel op de Sasserworm. Daarbij krijg je om de zoveel minuten een melding dat je computer afgesloten moet worden. Dit proces herhaalt zich iedere keer.

Hier staat meer informatie en een oplossing:

http://support.microsoft.com/kb/841720

Ik weet niet zeker of het echt daadwerkelijk dit virus is, dus volg ook de tip van Mik Zjegger op.

Dit soort virussen en wormen maken gebruik van lekken in het besturingssysteem. Zorg er dus voor dat Windows up to date is met alle updates en service packs, mocht je dit nog niet gedaan hebben.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
let even op wat de foutmelding precies is maar normaliter gaat er geen tellertje lopen en sluit Windows gewoon af.
Heb je soms een mailtje gekregen van iemand die leuk wilde zijn?
Klik op de link in m'n handtekening en voer die programma's eens uit.
Succes.

Ik heb de melding tot nu toe niet meer gehad, dus ik kan ook niet meer kijken hoe die melding precies gaat.
Nee, ik heb geen mailtje van iemand gehad die leuk wilde zijn.
Ik heb je link aangeklikt en ik heb de MBAM uitgevoerd. Er is daar niets gevonden. Die andere moet ik nog doen. Ik had niet goed gelezen. Ik dacht dat ik alleen de MBAM moest uitvoeren. Hier is het logbestand :

Malwarebytes' Anti-Malware 1.50
www.malwarebytes.org

Databaseversie: 5214

Windows 5.1.2600 Service Pack 3
Internet Explorer 8.0.6001.18702

4-12-2010 11:04:23
mbam-log-2010-12-04 (11-04-23).txt

Scantype: Volledige scan (C:\|J:\|K:\|)
Objecten gescand: 82397
Verstreken tijd: 1 uur/uren, 14 minuut/minuten, 32 seconde(n)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0
Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0
Registersleutels geïnfecteerd: 0
Registerwaarden geïnfecteerd: 0
Registerdata geïnfecteerd: 0
Mappen geïnfecteerd: 0
Bestanden geïnfecteerd: 0

Geheugenprocessen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Geheugenmodulen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registersleutels geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registerwaarden geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registerdata geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Mappen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Bestanden geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)
 
Dit lijkt wel op de Sasserworm. Daarbij krijg je om de zoveel minuten een melding dat je computer afgesloten moet worden. Dit proces herhaalt zich iedere keer.

Hier staat meer informatie en een oplossing:

http://support.microsoft.com/kb/841720

Ik weet niet zeker of het echt daadwerkelijk dit virus is, dus volg ook de tip van Mik Zjegger op.

Dit soort virussen en wormen maken gebruik van lekken in het besturingssysteem. Zorg er dus voor dat Windows up to date is met alle updates en service packs, mocht je dit nog niet gedaan hebben.

Ik snap niet precies wat ik moet doen. Ik zie allerlei verschillende nummers en linken staan. Welke moet ik nu hebben?
 
Ik snap niet precies wat ik moet doen. Ik zie allerlei verschillende nummers en linken staan. Welke moet ik nu hebben?
Klik op Start -> Uitvoeren -> mrt (Kijk boveaan in de werkbalk; is deze up to date?)
(http://support.microsoft.com/kb/841720 is een website van Microsoft over het verwijderen v/d Sasser Worm)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de superantispyware ook laten lopen. De eerste keer was mislukt, omdat mijn computer eerst weer nep ging afsluiten en daarna ging hij wel opnieuw opstarten. Beide keren was ik even van de computer weggelopen ... Dus kon ik weer van voor af aan beginnen. Hij had de 1e keer een uur voor nop lopen te scannen. Gisteren heb ik het opnieuw gedaan en er waren 273 cookies gevonden en allemaal verwijderd.
 
Misschien te simpel maar je kan hem een tijdje aanzetten in veilige modus, kijken of dat een verschil maakt. Dan is het dus zeer waarschijnlijk een virus.
Succes!
 
Helemaal geen slecht idee,de simpelste ideeën blijken vaak de beste!
 
In het MBAM logje zie ik dat je Service Pack 3 hebt. Is de rest van Windows ook up to date, heb je alle belangrijke updates geïnstalleerd?
 
Logboek.

Staat er geen foutmeldingen in je logboek van rond de tijd dat het probleem zich voor deed.. Als dit er wel staat zou je die ook kunnen posten.

Je komt in het logboek door met je rechter muisknop op deze computer te drukken, vervolgens op computerbeheer en dan bij logboeken,

Succes,

Danny
 
Als ik op jouw manier in het logboek kom, dan zie ik geen logverslagen, ik zie alleen maar een hele hoop foutmeldingen die allemaal op hetzelfde neerkomen. Maar niet de foutmelding die ik pas geleden had.
En die Malwarebytes heb ik er net op staan, dus er staat nog maar 1 logboek in. Die heb ik al gepost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan