computer doet niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennisjessica

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2006
hallo
als ik mijn computer opstart geeft die een foutmelding weer..

system\drivers\pci.sys

daar moet een fout in zitten, ik moet de orginele xp cd-rom erin doen en dan op R drukken..alleen doet die dan niks
kan iemand mij helpen, hoe kan ik de computer weer maken???

Ik vermoed dat je nu op moet starten van de cd.
In de bios ( let tijdens opstarten of iets van 'setup druk op die toets' de bootvolgorde zodanig veranderen dat de cd-rom als eerste staat. Wijziging opslaan.
Nu start de pc door en boot als het goed is van de cd-rom met Windows.
Weet je nog wat je precies moest doen na het intoetsen van die R?
Je komt daarmee in de recovery console terecht. Dat wordt dus commando's intypen met DOS.

Misschien kun je wat doen met mijn pci.sys. Je gaf trouwens wel het verkeerde pad op. Dat is hier wel belangrijk.
Het file staat in c:\windows\system32\drivers.
Zet de bijlage op een floppy of cd.
Als je in die herstelconsole zit typ je achter de prompt:
De letter van je cd-rom of de A van je floppydrive.
Typ:
Copy a:\*.* c:\windows\system32\drivers

En nou maar hopen dat het alleen een corrupt file is.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
cd niet goed

ik heb eerder al iets anders geprobeerd met die XP cd, toen de computer het nog deed!
toen zei die telkens dat er op de computer al een nieuwere versie van XP staat. op de pc staat servicer pack 2
dus ik denk dat die cd niet meer goed is, kan ik nu nog wat beginnen???

oke laten wij je even gaat begelijden door de procedure:

begin met de cdrom van windows xp in de cdrom speler te doen.
start je pc nog een keer opnieuw op.
nu krijg je de vraag om op een toets te drukken om via de cdrom te starten: doe dit.
nu krijg je een blauw scherm, laat deze zijn gang gaan wacht tot dat er een vragen lijstje komt.
nu heb je als het goed is een lijst met 3 vragen, druk nu op enter.
dan krijg je je hardeschijfen te zien.
kies de hardeschijf waarop jij xp wilt gaat instaleren (kies voor de C:\) schijf.
nu krijg je de vraag of je wilt formateren, kies voor ja in dat geval druk je op de F toets.
enzovoorts enzovoorts alles wijst voor zich en jou pctje loop als het goed is als een tierelier.

grt dvbarneveld

Laatst bewerkt door een moderator:
toen zei die telkens dat er op de computer al een nieuwere versie van XP staat. op de pc staat servicer pack 2

Als je dit te horen kreeg was je niet bezig met een installatie. Dan gaat Windows over alles heen.
Je moet met repair bezig zijn geweest.

volgens mij zij hij/zij ook dat hij of zij toen ook nog in windows kon komen, en de cd-rom van daar uit heeft gestart.

grt Dennis.

doet nog nie

als ik in de bios de cdrom als eerste laad..opnieuw opstarten, enter drukken, krijg ik inderdaad een blauw scherm...na tiental seconden laden geeft die een foutmelding aan:

'kan het beastand ntkrnlmp.exe niet in het geheugen laden' foutcode 7

wat moet ik nu doen?

Microsoft zeg het volgende.
Ga het bios in en kijk hoe ACPI ingesteld staat.

Laatst bewerkt:
help?

wie kan mij vertellen waar ik de ACPI kan veranderen? ik kan hem in de bios enz.. niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan