computer doet niets meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

floske

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2006
Vanmiddag was ik op de computer van mijn zoontje aan het scannen op virussen ed. toen ik een melding kreeg van Microsoft Servicepack 2 updaten?

Toen ik op ja klikte kreeg ik al snel de melding dat er niet genoeg ruimte was
om te updaten.
Dat vond ik wel raar want het is een vrij nieuwe computer met alleen de broodnodige dingen erop dus er zou ruimte genoeg moeten zijn.
Mijn zoontje speelt alleen het online-spel "runscape" en daarbij is de computer goed beveiligd tegen spyware ed.

Toen ik de computer een tijdje daarna wilde opstarten kreeg ik alleen een blauw scherm met de melding:

Stop:c0000135 (kan onderdeel niet vinden) Deze toepassing kan niet worden gestart omdat winsrv niet kan worden gevonden.Het opnieuw instaleren van deze toepassing kan dit probleem oplossen.

Verder is er geen beweging in te krijgen en in de veilige modus opstarten geeft hetzelfde resultaat.

help

Ik begrijp dat ik iets moet downloaden maar hoe doe ik dat als ik met die computer geen internet kan bereiken, sterker nog hij doet helemaal niets meer.

Bedankt voor je snelle reactie trouwens

Je kan ook eens proberen via "repair", Van CD laten opstarten en kiezen voor Repair. Misschien helpt je dit wel verder.

De computer reageert niet op de CD, blijft hetzelfde beeld geven, de cd start niet vanzelf op.

Laatst bewerkt:
Je moet wel in de bios aangeven dat deze als eerste moet opstarten.

Kan ik dat nu nog in de BIOS veranderen als de computer verder niet reageert.
Ik kan in de veilige modus nog wel iets aangeven

Als je de PC aanzet, en je drukt "DEL" dan kom je toch in de bios dacht ik. Als je, zoals je zegt, in veilige modus nog wel "iets" kan, kan je ZEKER in je bios.

Je moet eens kijken,als de PC opstart, wat onderaan het scherm staat. Zal zoiets zijn van press DEL to enter bios setup. Kan ook een andere toets zijn. Dit hangt af van merk tot merk. DEL is inderdaad de delete toets. By the way. je weet toch wat de bios is?

nee:o

Het opstarten gaat ook zo snel dat ik niets kan lezen, kun je het beeld niet even "vast zetten" en bedoel je in veilige modus opstarten of gewoon?

Laatst bewerkt:
Als je gewoon opstart. Je krijgt dan een paar regels bovenaan je scherm, je geheugentest en dan onderaan kan je zien welke toets je moet gebruiken om in de bios te raken. +/- 20 seconden. MAAR...... aangezien je niet weet wat een bios is,en dus ook niet weet wat je daar moet veranderen, raad ik je ten stelligste af om daar gaan in te kijken,laat staan veranderen. Dit is een hart van de PC, als je daar iets niet juist zet, kan het zijn dat je PC niet meer opstart ed..., dan moet je weer een bios reset gaan doen... etc. Ken je niemand die dat wel kan en dit voor u zou willen doen?

Ja een winkel die er veel geld voor vraagt:confused:

Er is dus geen andere manier?

aangezien je wel internet hebt, zou ik zeggen probeer het maar

je moet of de delete toets (DEL) of F1 inhouden na je geheugentest die je ziet direct na het opstarten van je pc, dus nog voor windows opstart.

Je moet zoeken naar Boot / Bootdevice of iets in die trant

Dit zul je vermoedelijk kunnen vinden onder Advanced Options

De precieze benamingen kan ik je niet geven omdat ik niet weet welk BIOS je hebt.

1st Boot device instellen op CDr

Saven (vaak F10)

en opnieuw opstarten

absoluut niets anders gaan veranderen dan alleen de bootvolgorde

Als je het niet aandurft laat dan een handige buurman ernaar kijken ofzo

Als je niets in het bios verandert kun je je pc niet opstarten van CD

Bedankt voor jullie hulp maar het is opgelost.

Een vriend van mijn dochter heeft windows opnieuw geinstalleerd op de computer.

Ik heb nog geen internet en moet me verdiepen in hoe ik dit probleem in de toekomst kan voorkomen maar voorlopig ben ik geholpen.

Groetjes Floske

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan