Computer doet niets

Status
Niet open voor verdere reacties.

KlaasB

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2000
Hallo,

Ben een nieuw systeem aan het bouwen, maar nu alles in de pc-kast zit, doet de pc niks.

Waarschijnlijk komt het door de bedrading voor de leds?? Dit stuk was nogal moeilijk n.l. Met het boekje kom ik er ook niet uit.

Wie kan mij vertellen hoe dit werkt?

Het moederbord is een Asus P4S8X-X

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Klaas

Als de pc niks doet dan zou ik eerst eens kijken of je wel spanning op je voeding hebt.
Als je het een beetje goed in elkaar hebt gezet dan zal er toch wel iets doen.
Hoor je piepjes. Zie je lampjes branden van eventueel een cd rom. Gaat je monitor wel aan.

Of is het echt dat je pc helemaal NIKS doet.

Dus je bent helemaal van niks begonnen:
Zit de processor er goed in, is de koeler aangesloten.
Heb je het geheugen er goed inzitten.
Heb je de ide kabels goed aangesloten rood op pin 1
Heb je de stekkers vanuit de voeding goed op je moederbord aangesloten en op je hd.
Ik zou beginnen om alleen je videokaart er in te doen en alleen de harde schijf verder nog niks aansluiten.
Nu kijken of je pc wel wil aangaan.
Dan je bios bekijken of alles goed staat.
Dan zou ik er een windows of iets anders systeem opzetten en kijken of je dat kunt installeren.
Als dat werkt dan ga je pas je andere spullen aansluiten, 1 voor 1 en zo kun je dan bekijken of het ergens fout gaat. Het verkeerd aansluiten van de ledjes zou niet tot een "dood"systeem moeten leiden.

Alles is volgens mij goed aangesloten!
Ik heb alleen het moederbord, de processor en de ledjes dus nieuw en verder heb ik het gewoon van een andere kast in de nieuwe kast omgezet.

Toch zit ik over die bedrading in van die ledjes..

Klaas.

Trek de bedrading van de ledjes los.
Het kan zijn dat je een ledje hebt aangesloten op de reset toets, of de power toets.

Als de power toets een tip-toets is, dan gaat die meestal naar het moederbord, in dezelfde buurt van de ledjes-aansluitingen.
Meestal staat er dan "pwr" bij.

Andere optie: zit er achterop de voeding, naast de 220v kabels nog een power switch?
Kan bij ombouwen wel eens per ongelijk worden uitgezet.....

Inderdaad waren de led-draden omgewisseld...

Bedankt!

Klaas.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan