computer doet niks meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

florian18

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 sep 2007
sinds kort heb ik een (oudere) computer gekregen, hij heeft het ook gedaan alleen nu heeft hij het begeven. ik heb hem de 1e dag gedefragmenteerd om alle troep eraf te halen! alles was goed gegaan dacht ik want alles reageerde nog normaal daarna en toen ik hem afsloot deed hij nogsteeds alles, maar toen ik hem dezelfde avond wilde starten deed hij compleet niks meer. de computer zelf rateld maar het beeldscherm doet helemaal niks geeft all1 heel kort een rode flits! beeldscherm is niet stuk want heb een andere geprobeerd maar dat is het niet! de grafische kaart/videokaart is het ook niet want die zit er nu ook nieuw in dus ik heb geen flauw idee meer! kan iemand me helpen?

Hoe doe je dat: met defragmenteren alle troep van de computer halen ?

Dat wil ik ook leren

ik zal het niet doen aangezien je ziet wat er gebeurt is met de mijnes :P

check of graf kaart niet te los in moederbord zit, doen!
check aansluiting monitor, blaas pc uit (oude pcs zijn vaak stoffig).
start pc op of is pc EN beeld een probleem. Zo ja dan xp cd of win98 diskette erin knallen om te zien wat er mis is. Indien alleen beeld, probeer huidige kaart en zet anders oude er terug in. Heb je nog zaken van schijf gewist, os bijvoorbeeld of zo?
Volgens mij is het de graf kaart

:thumb:

Laatst bewerkt:
Ik blijf toch bij mijn vraag, hoe heb je gedefragmenteerd ?
Heb je niet toevallig wat anders gedaan ?

mag ik vragen wat een grafkaart is en waar die zit :confused:
de grafische kaart (graf. kaart) zorgt dat je beeld hebt. Geen werkende graf. kaart=geen beeld. De grafische kaart is dus de printplaat waar je op de achterzijde je monitor op aansluit. Deze zit in de pc in het moederbord gestoken.
Je gaf in je berichtje aan dat je grafische er net nieuw inzit, misschien ligt het dus daar aan. Heb je hem er zelf ingezet of iemand anders. Was de oude kapot?
Als ie niet opstart met win xp of win98 boot cd/diskette dan is het bijna zeker de grafische kaart. Zet de oude er maar eens in of controleer of de huidige goed in het moederbord steekt.

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan