Computer doet niks meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0505

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2014
Hallo,

Ik was vanmiddag bezig met een document in word, en plotseling stopt mijn computer ermee.
Dat wil zeggen, het scherm ging op zwart, de muis en het toetsenbord gingen uit, maar de fans in de pc, de harde schijven, en de lampjes bleven wel aan.
Stekker eruit en opnieuw, niks. Normaal hoor ik als hij opstart een toontje (Beep), maar die komt ook niet meer. Muis en toetsenbord blijven uit, beeldscherm krijgt geen signaal.
Ik denk zelf dat het moederbord het begeven heeft, omdat ik al eens eerder een geval heb gehad met een andere pc wat eigenlijk precies hetzelfde was. Alleen stopte hij er niet mee terwijl hij gebruikt werd.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Alvast bedankt,

gast0505

Vreemd dat je de ventilator en de lampjes nog hoorde / aan zag.
Je kan proberen om eerst eens wat zuigen van de computerkast, computers kunnen er mee stoppen als het plotseling te warm is.
Daarna eens proberen om te starten.
Lukt dat niet, probeer het met een opstart cd.
Ook als dat niet effect heeft dan is het mogelijk de moederbord.

Hallo,

Ik heb een uur gewacht, doet nog niks. Is toen ook helemaal afgekoeld. Schijf heeft niet veel zin, want de Beep komt niet en bios ook niet, en boot from cd kan altijd pas na de bios.

gast0505

Goedkoopste is even kijken of het de voeding is ... een andere voeding proberen dus!

Helaas helaas, ik heb net vorige week een voeding die ik over had in een andere pc moeten zetten omdat deze stuk was. Geen voeding meer over nu.

gast0505

Zou het trouwens ook aan de processor kunnen liggen? Want daar heb ik nog wel 2 van liggen.

gast0505

Sorry, beetje laat maar het was uiteindelijk toch de voeding!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan