computer doet totaal niets meer na oneigenlijk afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Victor V

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2005
Berichten
541
Vanmiddag was ik ineens het pijltje van mijn muis kwijt en heb toen mijn laptop met de aan/knop afgesloten. Als ik hem nu aan zet licht het ledje op en de ventilator gaat aan maar het systeem start niet, zoals gewoonlijk, met de post op.

Wat kan er zijn?
 
Haal de netstekker er af, en verwijder de batterij. Na een paar uurtjes terug plaatsen. Hopelijk is dan alles gereset. Lukt dit niet, dan kan je proberen de bios batterij +/- 1 uurtje te verwijderen en dan terug te plaatsen. Dat is het enige wat ik op dit ogenblik kan bedenken.
 
Kan je nog wel in de veilige mode komen.
 
humpe zei:
Kan je nog wel in de veilige mode komen.

Kan aannemen dat het vroeg(laat) is, maar TS raakt niet meer in de POST. Dus ....:thumb:
 
vanzwam zei:
Haal de netstekker er af, en verwijder de batterij. Na een paar uurtjes terug plaatsen. Hopelijk is dan alles gereset. Lukt dit niet, dan kan je proberen de bios batterij +/- 1 uurtje te verwijderen en dan terug te plaatsen. Dat is het enige wat ik op dit ogenblik kan bedenken.
moet dat echt zo lang ? want ik had hem er al eventjes uitgehaald.... maar helaas geen effect..
 
Ik denk gewoon tot jet tot morgen moet wachten, en ga lekker slapen en morgen is er nog een dag.
 
Victor V zei:
moet dat echt zo lang ? want ik had hem er al eventjes uitgehaald.... maar helaas geen effect..

Eventjes, gaat geen effect hebben, alles moet de tijd hebben om te resetten. dwz. de condensatoren moeten ontladen worden etc... Bij een desktop, volstaat het de netstekker er een uurtje te verwijderen, maar bij laptop? daarom die lange tijden, en misschien is het dan nog niet opgelost, maar probeer dit alvast.
 
vanzwam zei:
Eventjes, gaat geen effect hebben, alles moet de tijd hebben om te resetten. dwz. de condensatoren moeten ontladen worden etc... Bij een desktop, volstaat het de netstekker er een uurtje te verwijderen, maar bij laptop? daarom die lange tijden, en misschien is het dan nog niet opgelost, maar probeer dit alvast.
zal ik doen. Hoe dan ook hartstikke bedankt voor de assistentie.
 
vanzwam zei:
Eventjes, gaat geen effect hebben, alles moet de tijd hebben om te resetten. dwz. de condensatoren moeten ontladen worden etc... Bij een desktop, volstaat het de netstekker er een uurtje te verwijderen, maar bij laptop? daarom die lange tijden, en misschien is het dan nog niet opgelost, maar probeer dit alvast.
nee, hoor na een hele nacht verwijderd te zijn geweest doet hij nog totaal niets. zijn er nog eventueel andere opties?
 
Hoi, ik heb het ook wel eens gehad, er is een heel handig tooltje voor om je windows te herstellen, HDD regenerator genaamd. Probeer deze er eens over heen te halen. Anders zou ik je adviseren Knoppix te downloaden en je gegeven eraf te kopiëren.

Als dit ook allemaal niet werkt zou ik toch maar even contact zoeken met de leverancier. Dat is er meer mis.:thumb:
 
Rolf zei:
Hoi, ik heb het ook wel eens gehad, er is een heel handig tooltje voor om je windows te herstellen, HDD regenerator genaamd. Probeer deze er eens over heen te halen. Anders zou ik je adviseren Knoppix te downloaden en je gegeven eraf te kopiëren.

Als dit ook allemaal niet werkt zou ik toch maar even contact zoeken met de leverancier. Dat is er meer mis.:thumb:
ok, dank je voor de tip maar de computer doet totaal niets meer start dus ook geen post op.....
 
Dan zul je moeten proberen om je batterij er inderdaad een aantal uren uit te houden. Anders moet je echt even contact zoeken met de fabrikant.
 
Victor V zei:
nee, hoor na een hele nacht verwijderd te zijn geweest doet hij nog totaal niets. zijn er nog eventueel andere opties?

Heb je ook de bios batterij verwijderd? Dat zou ook nog een mogelijkheid zijn. Anders zal het frabrikant worden vrees ik.
 
Volgens mij kun je eerst proberen of de laptop zonder harde schijf opstart als dit het geval is wat ik wel denk is de harde schijf kapot.

Gr Ronald.
 
balfo007 zei:
Volgens mij kun je eerst proberen of de laptop zonder harde schijf opstart als dit het geval is wat ik wel denk is de harde schijf kapot.

Gr Ronald.
heb ik ook aan zitten denken maar dat gedeelte is verzegeld....en nog iets ik heb die harde schijf uit en te na gecontroleerd en dan hadden er toch al kapotte sectoren op moeten zitten...
 
Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met verzegeld zit er nog garantie ?
En wat de bad sectors betreft zegt helemaal niets
Zoals ik al zei probeer de harde schijf eruit te halen.

Gr Ronald
 
Laatst bewerkt:
balfo007 zei:
Wat bedoel je met verzegeld zit er nog garantie ?
En wat de bad sectors betreft zegt helemaal niets
Zoals ik al zei probeer de harde schijf eruit te halen.

Gr Ronald
ja, er loopt nog garantie op dus daarom....
 
inderdaad, daar kunnen ze je wel helpen. Niet gaan prutsen aan je laptop, dan ben je helemaal ver van huis.
 
Rolf zei:
inderdaad, daar kunnen ze je wel helpen. Niet gaan prutsen aan je laptop, dan ben je helemaal ver van huis.
ok, de laptop kwam vandaag terug. Het repair report vermeldde het volgende:
Replaced CPU
CPU, frontcover and topcover exchanged.
Notebook tested = > no trouble else found.
Replaced various parts

CPU faulty
case broken.

Case broken?? Wat bedoelen ze daarmee?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan