Computer download continu zonder opdracht daartoe

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jopi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jopi

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2008
Ik heb een UD meter geïnstalleerd, hierop zie ik dat, ook al doe ik helemaal niks met de compu en staat er geen programma open, mijn computer ongeveer 2 a 3 kbps download.
Kan ik ergens zien wat er gedownload wordt? Of waar het terecht komt?

Dat is gewoon internetverkeer en hier is niks mis mee.....dat werkt twee kanten op.

Er zijn inderdaad veel meer programma's die gebruikmaken van je internetverbinding dan je zou denken. Gelukkig blijft dit beperkt tot die 3 kbps. Installeer een softwarematige firewall als je dat internetverkeer wat meer ind e gaten wil houden.

Dus het is normaal dat er in 2 uur tijd 0,1 GB gebruikte schijfruimte bij is gekomen? Lijkt me niet toch? Zo kom ik dus in een aantal weken tijd ineens aan 50Gb harde schijf geheugen wat gebruikt is terwijl ik niks gedownload heb wat zo groot is.

Hallo,

Wellicht kun je eens op 'ctrl alt del' drukken en dan kijken welke processen er allemaal lopen. En anders inderdaad eens via je firewall kijken zoals vis ta al voorstelde. Evt nog checken op spyware.

Greez,
Joep

Tegen een snelheid van 3 kbps kan er nooit 0,1 GB bijkomen in 2 uur. Daar heb je dan minstens een snelheid van 119 kbps voor nodig.
Of heb jij het over kBps?

Maar dan heb je nog minstens 14,5 kBps nodig om er zoveel te laten bijkomen in 2 uur. Zelfs als je er vanuit gaat dat je 0,1 GB is afgerond moet je nog steeds minstens 7,28 kBps halen.

Het is ook helemaal niet zeker of deze schijfruimte erbij komt van iets te downloaden (ik veronderstel tenminste dat je het over je diskspace hebt?

Laat je pc eens een virusscan en een spywarescan verwerken. Ruim je schijf eens volledig op en zorg voor een goedgeconfigureerde firewall.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan