Computer draait, videokaarten draaien niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vertel, hoe laat je een voeding op 80% draaien?

door altijd een voeding met 100watts extra vormogen te kopen?
door rekening te houden met het aantal watts en amps dat de componenten verbruiken in het zwaarste geval?
dit kun je doen met psu calculators etc

minder dan 80% is natuurlijk niet erg he maar probeer het in het ergste geval altijd er onder te houden

als aller eerste zou ik de 2 gtx260 los van elkaar testen als dat geen problemen levert dan ga je verder kijken naar de voeding
test een andere voeding met 700watts (Denk aan Corsair of OCZ)klikerdeklik

Laatst bewerkt:
Het zou best zijn te gaan voor een 1050W dat hebje geen problemen meer en is er ruimte voor uitbreiding :)

In het uiteste geval, overclockt en vol belast trekt zo'n ding 150Watt op de 12v lijn, 300W in totaal, bij gemiddeld gebruik zo'n 50 Watt x 2=100, overdreven op daar van die zware voedingen voor te gebruiken.
Overigens wordt de voeding belast door de vraag en zou bij lage vraag op 10% van zijn vermogen kunnen draaien.

Maar, de ts heeft helemaal geen problemen ermee, de pc doet het gewoon niet na schoonmaken, lees eerst de start post a.u.b.

Dus jullie advies op dit moment is om het moederbord proberen te vervangen enof de voeding?
Het zou op dit moment niet echt veel anders meer aan kunnen liggen?

Leen ofzo even een andere voeding, maakt niet uit welk wattage als hij de aansluitingen maar heeft en test alleen dat mobo met cpu en speaker of loop ermee naar de plaatselijke pc boer, miss dat die hem willen testen, neem ook de voeding mee.

Dat "alles start netjes op" is niet zo, alleen de voeding werkt dan.

Vraag mij ineens af of je ook de cpu eraf hebt gehad en die weer goed hebt teruggezet, evenzo de ventilator ervoor.

Laatst bewerkt:
Ik heb de cpu er wel uitgehaald ja.
Ik heb alleen totaal niet aan de ventilatoren of heatsinks gezeten.
Ik heb hem netjes terug gezet zodat hij pasten en heb toen de H60 erop gezet.

Ik heb net 1 van de videokaarten in een geheel nieuwe computer gedaan.
Eentje met vrij weinig vermogen.
In dit geval ging de videokaart gewoon draaien en deed hij het.
Dus ik denk zelf dat die 2 niet stuk zijn.
Laatste probleem zou dus de voeding of moederbord zijn?

Zou eerst de cpu er weer uithalen, goed kieken of die goed zit, schoonmaken, nieuwe warmtegeleidende pasta heel dun erop en weer proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan