we hebben op de laptop in norton het ip adres van de computer toegevoegd aan veilige ip adressen. hebben computer en laptop opnieuw opgestart, 5 min. gewacht. toen op de computer de wizard opnieuw doorlopen en toen gezocht naar computers, toen zag hij de laptop wél zitten, en konden hem openen!
toen op de laptop een word docje gedeeld, en die konden we toen openen op de computer.
toen we op de laptop de werkgroep gingen doorzoeken kon hij géén andere computers vinden. even gratis chat gehad met een mcafee medewerker, hebben een mailtje gekregen hoe we veilige ip adressen kunnen aangeven. toen we daar bij die instellingen kwamen zagen we dat de reeks 192.168.0.0-255 wel stond aangevinkt, maar de reeks 192.168.1.0-255 niet, die aangevinkt, opgeslagen, computer en laptop weer herstart.
Nu ziet de laptop ook de computer zitten. met documenten en printer. moeten printer nog evne toevoegen zo, maar denk dat het nu helemaal goed gaat komen...
zit alleen wel even met onze computers thuis, daar zit geen andere firewall als windowsfirewall op volgens mij... word nog even uitzoeken dus, maargoed, dat van me tante is nu hopelijk opgelost...
als mensen hier trouwens nog via google komen en willen weten hoe het moet, in mcafee werkte het met securitycentre 2007 als volgt:
----------
(kopie uit mail van mcafee)
Rechtsklik het M-pictogram (bij de klok),
Klik Open SecurityCenter,
Op de Home, Beveiligings Status pagina klik Internet en Netwerk,
Klik Configureren in het rechter-deelvenster,
Klik Firewall Beveiliging is enabled,
Klik Geavanceerd,
Klik Toegestane en verboden IP adressen
> Van hier uit kunt u vertrouwde IP-adressen invoeren.
----------
in norton kun je ook op een dergelijke manier bij instellingen ip adressen goedkeuren. (heb ik geen beschrijving van, die hebben we na een hoop proberen over de telefoon gevonden, sorry, even zoeken dan

)