computer en laptop verbinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

steffan

Banned
Lid geworden
27 jan 2003
Ik wil een computer:windows 98,Pentium 3,128 mb ram.
aansluiten op een laptop.mijn computer heeft al een internet verbinding maar die wil ik doorzenden naar de laptop,wat heb ik daar voor nodig.

en de laptop wil ik ook aansluiten op mijn printer wat heb ik daar voor nodig.

Hoi.......Ik kwam ergens op helpmij de volgende link tegen. Leek me wel bruikbaar.........

http://forum.faqman.nl/

Kijk ook eens bij tips en handleidingen op helpmij.nl

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=86960

Met dank aan hangmat!

In mijn ogen is het makkelijkst en goedkoopst, 2 netwerkkaart met een coax bnc kabel (met 2tstukjes afsluiters) of het dus moderner aldus Steve :-) een utp kabel

Groet
Harmen

Laatst bewerkt:
Een coaxnetwerk is al oud hoor..

Pleur in de computer en laptop een netwerkkaart, voor zover ze deze nog niet aan boord hebben. Verbinden met een crosscable en internet delen, hoe dat kan kan je lezen in m'n sign.

je hebt gelijk het is zeker oud.........maar het werkt wel. Was er niet van overtuigd of je ook een crosskabel utp ook direct zonder hubje kon gebruiken.

Al lijkt het wel logisch dat het wel kan.

Je verwijst nu naar internet delen how to, denk ik.

Hier in staat dat je 3 netwerkkaarten moet hebben, mischien verschilt het per internet aansluiting. Maar ik doe het met 2 kaarten (bnc wel is waar) en een usb adsl verbinding en het werkt prima.

groet
Harmen

De derde netwerkkaart heb je nodig voor de verbinding tussen modem en server.. Maar dat kan inderdaad net zo goed USB zijn, of de seriële poort (bij een analoge modem).

Nee, de netwerkkaart verzorgt de verbinding tussen PC en modem, maar dit kan net zo goed door een USB-poort gedaan worden.. Get the point?

Ik geloof het wel ja........

wanneer is dan een wel een 3e kaart nodig?

Geplaatst door harmen__666
Was er niet van overtuigd of je ook een crosskabel utp ook direct zonder hubje kon gebruiken.
Eh, de hele truuk van een crosskabel is juist, dat je geen hub/siwtch nodig hebt.

Geplaatst door harmen__666
Ik geloof het wel ja........

wanneer is dan een wel een 3e kaart nodig?

Als de modem een Ethernet-aansluiting heeft, netwerkkaart dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan