Computer erg langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arrowtack

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2009
Hoi,

Ik ben niet zo technisch, maar ik heb mijn computer een jaar en hij is nu erg langzaam. Vooral als ik 3D spelletjes speel en die speel ik regelmatig.
Misschien hebben jullie wat tips om hem sneller te maken, dit heb ik zelf al gedaan:

- Alle overbodige dingen eraf gegooid
- Opstart programma's geblokkeerd
- Registerlist schoon gemaakt.

Nu als ik spellen speel dan haper ik heel vaak, en is me CPU 100 % en me fysieke geheugen rond de 50%. Maar opeens loeit mijn computer en zakt me CPU naar 50% voor 10 seconden en heb ik helemaal geen hapering meer, hoe kan dit?

Hier heb ik even een screenshot van hoe de CPU en de geheugenverdeling er uit ziet:

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Heeft de PC een geïntegreerde grafische kaart, of zit er een aparte grafische kaart in?

Laatst bewerkt door een moderator:
voordat we je verder kunnen helpen, zullen we wat verdere informatie nodig moeten hebben over je pc.

zoals ik zie gaat het waarschijnlijk om een windows 9x versie? dus 95/98?
verder zou de naam van je moederboord en videokaart handig zijn.

als je niet weet hoe je dit kan vinden,
zeg het even dan kan ik het uitleggen =)

Sorry hier wat meer informatie:

Heb vista op me computer, maar alles op laagste gezet zodat er minder geheugen naar toe gaat. Daardoor lijkt het oude windows.

Gragische kaart: Up to 1024 MB NVIDIA GeForce 8400M G TurboCache
RAM: 2GB
Processor: AMD Turuion 64 x2 Mobile Technology TL-56

Als je meer moet weten, gewoon even vragen. Danku

Is dat niet een grafische kaart voor laptops?
Als het een laptop is waar je het over hebt (en geen PC zoals ik eerst uit je verhaal opmaakte) dan zou het best eens kunnen dat de koeling niet goed werkt, bijvoorbeeld omdat er stof in de lucht uitlaten zit.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, het is inderdaad een laptop.

Maar hoe maak ik dat schoon en maakt dat stof zoveel uit voor het haperen van spellen etcetera?

Of een laptop langzamer wordt als ie te heet wordt weet ik niet. Wel dat ie er mee stopt. Voordat ie dat doet hoor je de ventilator heel hard draaien (loeien). In het handboek van de laptop staat ongetwijfeld welk luikje in de laptop je moet open schroeven om bij de ventilator ruimtes te komen. Dan met een flesje perslucht (te koop bij elke PC-winkel) de boel schoon blazen. NB! Als je nog garantie hebt moet je ff uitkijken. Hert kan zijn dat je garantie vervalt als je hem openschroeft. Ga in dat geval naar de winkel waar je hem gekocht hebt en laat hen hem schoonmaken.

Een andere veroorzaker van een trage laptop kan de hoeveelheid processor capaciteit die een on bord graphicscard vraagt, in het bijzonder als je 3D games speelt. Ook het geheugen wordt dan danig aangesproken hetgeen tot overmatig swappen kan leiden. Probeer de settings van de graphicscrad in een game eens lager te zetten. Als test zou je eens kunnen proberen alle speciale effecten uit te zetten en de laagste resolutie te gebruiken. Kijk dan of dan het probleem weg is. Als dat zo is, dan heb je de graphics op te hoog detail staan. Dat trekt je laptop niet.

Laatst bewerkt:
Ik heb me laptop meer dan een jaar geleden gekocht en de garantie is al verlopen. Het eerste jaar deed hij uitstekend.. Ook zeker met 3D spellen. Ik speelde altijd al op de laagste graphics en dat doe ik nu nog steeds, maar nu heeeft hij daar zelfs al problemen mee.

Het is echt heel vervelend. Dat hij net na de garantie zo vervelend begon te doen. Ik heb er niks raars mee gedaan, maar toch kan mijn computer het opeens niet meer aan ofzo.

Ik weet niet of je nog een XP licentie ergens hebt slingeren, maar anders zou ik, als ik jou was, Vista vervangen door XP. Vista is nu eenmaal een notoire hardware vreter, zelfs als je het helemaal getuned en uitgekleed hebt. Maar dat heeft alleen maar nut als je zeker weet dat het niet aan de hardware ligt en/of een verstofde laptop. Bovendien moet je ook eerst even checken of de leverancier van de laptop alle drivers voor deze laltop voor XP heeft, anders gaat deze vlieger niet op.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan