Computer erg sloom bij grafischekaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

ajaciednl

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2007
Hallo Allemaal,

Ik heb een best groot probleem. Ik heb in Januari een Packard bell computer gekocht (IMEDIA J9250 AIO met Vista en IntelCore2 CPU 2.00Ghz, 2,0 GB RAM). en er zat een grafischekaart ingebouwd maar k heb gelijk een nieuwe erbij gekocht omdat hij niet zo goed was. Na ongeveer een half jaar is tijdens het spelen van een spel die grafischekaart gecrasht en dus was hij kapot. Ik heb hem terug gebracht naar de winkel. Na een tijd gewacht te hebben kreeg ik een nieuwere grafischekaart. (NVIDIA 9500 GT). eerst mn pc uitgezet en alle stekkers los en toen heb ik hem erin gedaan. maar toen ik hem eenmaal ging opstarten ging mijn computer echt HEEL erg sloom. Bij het opstarten al en bij het bureaublad. (ik heb ook nog even bij Systeembeheer -->systemen gekeken en daar was hij de hele tijd processen aan het starten en afsluiten, misschien heeft dat er iets mee te maken). Heb ook nog een oudere grafischekaart van mn broertje erin gedaan maar daar doet hij precies hetzelfde. (heel sloom).

Wat kan ik doen? of is mijn PCI slot gewoon kapot?

Alvast bedankt,O.

hoi

heb je van die nieuwere kaart ook de juiste drivers gezet?
ik zie daarover nl niks van in je verhaal

is er een voedingaansluiting nodig voor die kaart??

Ja ik heb de nieuwe drivers net geiinstalleerd met hij start nog steeds erg langzaam op. En hij heeft altijd ook 100% Cpu gebruik ..(had ik ook nog niet verteld)

?!

Hoi,

Je oude kaart was dat ook een nvidia kaart?
Heb je trouwens eerst de oude driver verwijderd voor dat je de nieuwe installeerde.

Modag

Ja mijn vorige kaart (die kapot was gegaan) was ook een Nvidia kaart ja. En ik heb al veel dingen geprobeerd om het op te lossen. En ik heb idd ook alle drivers van alle andere kaarten verwijderd en toen heb ik mijn nieuwe grafischekaart erin gezet , maar toen ging hij langzaam. (na ongeveer een uurtje is het Cpu gebruik wel wat afgezwakt maar hij schiet nog steeds omhoog en omlaag). Heb inmiddels mijn drivers van die nieuwe geiinstalleerd en toen overnieuw opgestart maar hij is nog steeds sloom.

Gr, Olaf

Hoi,

Kan je niet bij taakbeheer kijken wat dat hoge processor gebruik veroorzaakt.

Modag

Mijn computer neemt vooral veel geheugen in gebruik voor : ''hosproces voor Windows- services'' 4x en ''beheer van bureaubladvensters''
en windows taakbeheer en hostproces voor windowsservices nemen de meeste CPU in gebruik.

(Ik lees gewoon af wat er staat., ben niet zo heel slim met computers)
Gr. Olaf

Hoi,

Lees frankwannet z'n vraag ook even.
Daar bedoeld hij mee heeft de kaart een extra voedings aansluiting er op zitten.

Modag

Laatst bewerkt:
Volgens mij is mijn voeding niet te slecht voor die kaart hoor. Want ik heb ook een oude (nvidia) kaart van mn broertje erin gestopt om te kijken of dat helpt maar toen ging hij nog steeds langzaam. Dus..

Gr. Olaf

Wat Frank wil weten is of je ook een kabel van de voeding hebt aangesloten op de videokaart... als dit nodig is.

Zou namelijk best kunnen dat dit noodzakelijk is. Verder geen vraagtekens dus in apparaatbeheer?

Ohh..Sorry verkeerd begrepen:O
dat zou ik echt niet weten. Ik heb geen extra voeding ofzo aangesloten op de grafischekaart...WEet ook niet of dat nodig is.?!

Gr. Olaf

Kast open en kijken of je een kabel aan kan sluiten op de kaart.

Ik heb de kast opengemaakt maar waar moet ik dan die voeding instoppen? en welke draad is de voeding?

Gr. Olaf

Er zit geen zwart blokje maar wel net bij de aansluiting een klein wit stukje, waar wel een kabel in kan, een zelfde als die naar de koeling van mijn kaart gaat (nvidia geforce 9500 GT)

Ja dat weet ik wel. Mijn grafischekaart bedoel je?

Nividia Geforce 9500 GT

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan