computer formateren en windows XP instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

david123

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2006
Ik wou mijn computer gaan formateren alleen ik heb 2 harde schijven en de ene is wel gelukt maar de gene waar nu windows XP op staat die kan ik niet formateren. Op deze site http://www.badongo.com/file.php?file...01_plaatje.bmp kan je een plaatje zien van wat er bij mij nij schijfbeheer staat. Die van 153 GB is dus gelukt om te formateren maar die van 73GB waar windows opstaat lukt niet. Als ik die via de windows XP cd probeer te formateren, door de partitie te verwijderen en dan opnieuw een aan te maken krijg ik de melding dat er belangrijke bestanden op staan voor de installatie. En als ik die schijf gewoon in windows probeer te formateren krijg ik de melding kan het formateren niet voltooien.
Ik hoop dat iemand me kan helpen

Welkom op Helpmij !

Kun je iets meer info geven bv. welke is C: enz.

Ik neem aan dat je geboot hebt vanaf de XP-cd ?

Laatst bewerkt:
Will-Well zei:
Kun je iets meer info geven bv. welke is C: enz.
kan je ook zien bij het plaatje wat k er bij heb gezet mischien heb je dan betere info maar kan wel wat zeggen de schijf die ik niet geformateerd krijg is de C schijf en de andere dat is D. Op de C schijf staat nu windows en bij schijfbeheer staat er systeem achter. en ik heb gewoon in windows XP de Windows XP cd opgestart en dan gaat de comp opnieuw opstarten en boot die vanaf de cd

Laatst bewerkt:
Helaas werkt de link in jou bericht niet, maar....
doe de cd in de cdrom.
zet de computer uit even wachten en zet de computer dan weer aan.
nu zou je moeten opstarten vanaf de cd.
Zoals jij het doet is niet alles leeg.
en dan kies je voor verwijderen van c en opnieuw formatteren van c.
maar dat is even goed lezen.

je moet even goed kijken met het verwijderen van die partitie volgens mij moet je nog een keer op de L toets drukken om door te gaan met formateren

ps pic van link werkt niet

nightrider zei:
je moet even goed kijken met het verwijderen van die partitie volgens mij moet je nog een keer op de L toets drukken om door te gaan met formateren

ps pic van link werkt niet

Ja dat dacht ik ook alleen dan gaat de comp zeggen dat er belangrijke informatie voor de installatie op die partitie staat. (oja dat was ik vergeten allebei mijn schijven zijn in 1 partitie)

Inderdaad de link werkt niet.
Maar volgens mij deed je het niet goed (en volgens de anderen ook) dus even lezen en dan nog een keer. :thumb:

Dat roept windows altijd maar kun je dan nog verder?

Laatst bewerkt:
Zowiezo voor een nieuwe installatie kiezen. Je krijgt een melding dat er al een windows op staat en dat het niet verstandig is om daar een tweede bij te zetten. Zoals met alle waarschuwingen van windows, slaan we deze ook in de wind en ga je gewoon door.
Vervolgens kan je kiezen of je wilt formatteren. Kies dan NTFS (snel of langzaam, maakt niet uit). Als je dan een waarschuwing krijgt sla je deze ook in de wind. (Let wel op dat je C: formatteert)
Vervolgens wordt je C: geformatteerd en gaat de setup verder.

Sarvo zei:
Zowiezo voor een nieuwe installatie kiezen. Je krijgt een melding dat er al een windows op staat en dat het niet verstandig is om daar een tweede bij te zetten. Zoals met alle waarschuwingen van windows, slaan we deze ook in de wind en ga je gewoon door.
Vervolgens kan je kiezen of je wilt formatteren. Kies dan NTFS (snel of langzaam, maakt niet uit). Als je dan een waarschuwing krijgt sla je deze ook in de wind. (Let wel op dat je C: formatteert)
Vervolgens wordt je C: geformatteerd en gaat de setup verder.
Ik ga dat dan nu even proberen ;)

Mooi plaatje, heeft alleen weinig met XP te maken :D

Heb je wel een goede cd van windows, of is het een aangepaste van iemand anders gekregen?

Mooi plaatje, heeft alleen weinig met XP te maken :D

Heb je wel een goede cd van windows, of is het een aangepaste van iemand anders gekregen? (voor een unattended installatie)

cd in de cdrom.
computer echt uitzetten
even wachten
computer weer aanzetten
druk op een toets om te starten vanaf cd.
dat doe je
dan ga je goed lezen
je kunt dan kiezen voor partitie verwijderen dat doe je voor de c
dan kun je formatteren op die niet gepartitoneerde schijf
hier kies je voor ntsf
daarna start de cd de computer weer op en begint te installeren.

Vraag jij zult wel geen orginele schijf hebben maar eentje die gekopieeerd is.

puppie zei:
cd in de cdrom.
computer echt uitzetten
even wachten
computer weer aanzetten
druk op een toets om te starten vanaf cd.
dat doe je
dan ga je goed lezen
je kunt dan kiezen voor partitie verwijderen dat doe je voor de c
dan kun je formatteren op die niet gepartitoneerde schijf
hier kies je voor ntsf
daarna start de cd de computer weer op en begint te installeren.

Vraag jij zult wel geen orginele schijf hebben maar eentje die gekopieeerd is.
ja ik heb hem gedownload maar moet ik dan nikx in mijn bios veranderen dat hij boot vanaf de cd?

*tip* gebruik voortaan .jpg wegens grote en virussen.

Zoals ze zeggen starten vanaf de cd kiezen voor nieuwe windows installatie.
Dan klik je op partitie C: daarna druk je volgensmij op D partitie verwijderen dan moet je op L drukken om te bevestigen daarna klik je weer op de niet gepartitioneerde ruimte en dan druk je op Enter, dan formatteren als NTFS snel. Dan de installatie verder volgen.

Easy zei:
*tip* gebruik voortaan .jpg wegens grote en virussen.

Zoals ze zeggen starten vanaf de cd kiezen voor nieuwe windows installatie.
Dan klik je op partitie C: daarna druk je volgensmij op D partitie verwijderen dan moet je op L drukken om te bevestigen daarna klik je weer op de niet gepartitioneerde ruimte en dan druk je op Enter, dan formatteren als NTFS snel. Dan de installatie verder volgen.
maar ik kan die partitie van C niet verwijderen want dan zegt ije van dat er belangrijke informatie opstaat en dan moet ik enter drukken en dan gaat iej terug

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan