Computer freezed geheel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Inferi0r

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
Berichten
23
Hoewel ik er eerder vanuit ga dat het een hardware probleem is, maar ik niet weet welke hardware en omdat driver ook mogelijk is, vraag ik het hier. Ik heb sinds kort een nieuwe pc, met als belangrijkstee onderdelen:
E8400, HD4850, TakeMS DMS4GB264C081-805, Real Power M520 allemaal op een Asus P5QL-E.

Windows XP SP3 - 32bit geinstalleerd, niet overgeclocked, alle drivers geheel up-to-date erop en helemaal clean. Nu het probleem.

Bij alle wat nieuwere (meer vergende games) als Medal of Honor Airborne, Call of Duty 5 en GTA 4 gebeurd het heel regelmatig dat ik tijdens het gamen opeens een zwart scherm krijg, me geluid blijft op een trrrrtrrrtrrr hangen (altijd hetzelfde, de kenners zullen dit geluidje kennen - heb hemzelf in het verleden ook al is op andere pc's gehoord) en en rest niet anders dan de reset knop van de pc in te drukken. (heet dit videokaart lockup?)

Wat is hier het probleem? Geheugen niet helemaal ok zou ik zelf zo gokken, of is dat het niet? (ik ken heel dat TakeMS niet zo goed, had ook Kingston besteld, maar kreeg deze en direct daarna ging de webshop failliet (electronicagigant.nl - dus dat zei zo).
 
Laatst bewerkt:
Je had service 3 weg moeten laten.
Service pack 2 was voldoende geweest.
 
Ik hoop dat je deze reactie niet meent, want ik zie niet waar dat op gebaseerd is? (of hap ik nu in het grapje:p?) BTW ik heb een Microsoft CD met een integrated SP3 VLK, dus helaas.
 
VLK
Volume Licence Key.
da's voor instellingen en bedrijven.
Ben jij een bedrijf???
Anders een beetje illegaal.
 
Niet als je lid bent van TechNet Plus. Maar kan je op dit forum ook serieuze hulp krijgen of moet ik dan ergens anders heen?:confused:
 
Klinkt idd naar een driver / software probleem.

Heb je der meer inzitten behalve de video kaart. (Geluidskaart bv)

Zo niet probeer eens een oudere versie driver van ATI.

Hoeveel geheugen zit erin? Anders verwijder 1 balkje en probeer het nog een keer.
Heb je het zelfde probleem verwissel de balkjes en nog een keen proberen.
Kun je in ieder geval je geheugen uitsluiten.



LOL @ Palomino

Zijn er nog pc's in Nederland die GEEN Illi software hebben??
Die reactie is zooooo anno '87.
Totaal OFF-topic en niet van toepassing hier. Echt NL gelijk wijzen oooh dat mag niet.
En zelf films, mp3tjes 4tjes ect downloaden
 
Laatst bewerkt:
Als je een ATI grafische kaart hebt, kijk dan eens bij Start -> Uitvoeren -> services.msc
Staat daar een service genoteerd die iets heet als Ativxxx of iets dergelijks, schakel die uit (dubbelklikken en opstarttype Uitgeschakeld instellen), en herstart de computer.
Kijk of het dan beter gaat.

Succes,

Tijs.
 
Ja ik heb nog een Audigy SE in mijn computer (zat ook al in mijn oude computer, en daar heb ik dat probleem, nooit gehad). Heb 2x 2GB dus dat gaat wel lukken, is trouwens de windows based memtest de beste die er is om je geheugen te stressen?. Heb al meerdere versies van ATI driver gehad de afgelopen weken. Ik heb alleen de Driver geinstalleerd, dus dat zijn alleen Atitool (atitool.sys) en AtiSmart (ati2sgag.exe) die laden met Windows, dus die kan ik niet uitschakelen.
 
Hier zou je vast wel hebben gechecked, maar staat je onboard geluid wel uitgeschakeld?

Ati tools ect heb je niet nodig alleen de driver, zoals je al hebt.
Heb je de nieuwe pc pas? of is alleen het probleem na de hand gekomen
 
In Process Monitor zie ik nu wel Ati2evxx.exe staan, terwijl hij bij autoruns niet in het lijstje staat. Vreemd, AtiSmart zal deze wel opstarten, want hij staat ook niet bij de services. dus ik kan hem nergens uitschakelen. Maar ik gooi driver cleaner wel even over mijn ATI driver. AtiTool start echt terwijl ik die niet geinstalleerd heb de laatste keer (zal nog van een oude catalyst installatie zijn). In de CX_72271.inf (installatie bestand Ati driver) wordt hij namelijk ook nergens genoemd. Dat van die onboard geluid zou je wel eens gelijk kunnen hebben, staat denk nog aan, ik reboot wel even om em in de bios uit te zetten. Het probleem is altijd op deze nieuw pc geweest bij zware games alleen.

Ok, geluid staat uitgeschakeld de Realtek High Definition Audio heb ik uitgezet in de bios. Ik zie alleen niet hoe ik de ATI HDMI Audio kan uitzetten, of kan dat nooit conflicten geven met Creative SB Audigy driver?
Daarnaast begrijp ik nu helemaal niets meer van de ATI drivers. Heb alles van ATI aangeklikt in DriverCleaner.NET en daarna opnieuw opgestart. Toen heb ik mijn gebackupte driver met SmartDriverBackup ingeladen via apparaatbeheer (zodat ik zeker weet alleen de dingen te krijgen die echt nodig zijn). ATISmart start nu ook niet meer mee op, AtiTool nog steeds, in het register heb ik gevonden dat het de ATITool Overclocking Utility is, welke dus niet gecleaned word bij het deinstaleren van ATI en niet door DriverCleaner. en ik heb nu twee processen van Ati2evxx.exe draaien in taakbeheer, maar er staan er 0 bij services.msc. Maargoed ik doe wel een keer een reinstall maar zal is kijken of het geluid het was bij het gamen. Bedankt alvast.
 
Laatst bewerkt:
ATI HDMI audio??

Er zit wel een HDMI uitgang op je video kaart, maar hierkomen alleen beeldsignalen door en geen audio.
 
Absoluut, dat zit op mijn moederbord. De Vendor is wel Realtek Semiconductor Corp. en de driver file heet ook realtek_209_hdmi.exe, maar hij heet ATI HDMI Audio. Dit staat er ook in de INF file:

[AzaliaManufacturerID]
"ATI HDMI Audio" = RtAzAudModel, HDAUDIO\FUNC_01&VEN_1002&DEV_791A
"ATI HDMI Audio" = RtAzAudModel, HDAUDIO\FUNC_01&VEN_1002&DEV_793C
"ATI HDMI Audio" = RtAzAudModel, HDAUDIO\FUNC_01&VEN_1002&DEV_AA01 (deze heb ik)
"ATI HDMI Audio" = RtAzAudModel, HDAUDIO\FUNC_01&VEN_1002&DEV_AA09
"ATI HDMI Audio" = RtAzAudModel, HDAUDIO\FUNC_01&VEN_1002&DEV_AA11
"ATI HDMI Audio" = RtAzAudModel, HDAUDIO\FUNC_01&VEN_1002&DEV_AA19

Edit: of toch geen moederbord, de moderator van het AMD forum (en die zal het wel weten) doet het voorkomen alsof deze altijd op de HD4850 zit en die heb ik
 
Laatst bewerkt:
Ow dacht dat je de HDMI op je videokaart bedoelde.

Die op je mobo zou ik niet weten... sorry.
 
Kijk mij edit hierboven maar, het is van mijn videokaart:p. Realtek maakt gewoon de chips voor ATI.
 
download eerst

malwarebytes , update het en scan je computer, vervolgens download je super-antyspyware en scan je je computer. Herstart je computer en kijk of je computer nog steeds freezed, Ik had hetzelfde probleem , dus als ik aan het gamen was of iets anders freezed me computer geheel en kon ik hem alleen uit doen via de reset knop.

Doe wat ik zeg en het komt denk ik goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan