Computer freezes

Status
Niet open voor verdere reacties.

rick22

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2007
Berichten
37
Hallo allemaal,
ik speel regelmatig games zoals call of duty united offensive,
wat zeer vaak gebeurd is dat na bijvoorbeeld 10 seconden de pc vast loopt en na tien seconden weer verder gaat met het spel,
het irritante hieraan is dat je dus in die 10 seconden dat je ''weg'' bent word neergeschoten ;)

het vreemde hieraan is dat ik het gevoel heb dat als ik hem een paar uurtjes heb aanstaan dat hij dan niet die spontane crashes heeft,
nou heb ik een virusscan laten lopen en avg zegt dit:
kernel32.dll (change)
user32.dll (change)
shell32.dll (change)
ntoskrnl.exe (change)

nou is er waarschijnlijk hier mee geklooid,
mijn vraag is komt het hierdoor dat ik deze spontane freezes heb? en hoe verander ik deze bestanden naar zoals het normaal is?
en dan tenslotte als het niet hierdoor komt, waardoor kan het dan komen?

Groeten rick.
 
instaleer in elkgeval laaste beschikbaare drivers voor beeld,geluid en chipset.
daarna doe je de xp cd er eens in en type dit commando sfc /scannow
het zal de systeem bestanden herstelllen wat misschien het bevriezem tegen gaat.
 
ok, dankjewel.
het mindere is dat ik die cd niet heb,
zijn er dan nog andere alternatieven?
 
ja ten eerste je moet andere antivirus nemen zoals nod32 of avast(avast is minder maar gratis) nod32 werkt goed en kan fouten weggooien en avg is als een van de slechte antivirus die er zijn. download nod32 als ie code vraag dan gaat je naar internet explorer site : serials.ws typ dan in by search nod32 dan zo groot mogelijk procent is dat ie werkt.... neem je die ccode van de site voor je in daarna als je geen cd hebt van offensive kun je hem download alleen je moet wel een paar meer progjes hebben en ms je pc een nacht aan laten staan gaan als eerste naar : http://www.utorrent.com/download.php en download het.(note: als je limewire hebt hoeft het niet die kan met de nieuwere versies ook torrents download) ten tweede ga naar : http://www.disc-soft.com/download/daemon/free en download daemontools als je dat gedaan hebt zal je rechts onder een cd'tje zien met bliksem er door wees niet bang ... dat hoort xD ok en nu nog 1 site : http://www.winrar.nl/ en download de nederlandse windows versie van winrar nu heb je alles alleen cod uo zelf nog : http://www.mininova.org/tor/589219 deze is call of duty en cod uo er staat achter ISO met grote letters dit bestand is noodzakelijk als je klaar bent met downloaden ga je met daemontools rechter muis op dat cdtje rechts onder mount en dan mount image (je zult ook zien dat je bij deze computer een dvd/cdrom drive erbij hebt)...... mount image en dan zoek je dat iso bestand dat je gedownload hebt dat is meestal ook het grootse(als het geen iso is wat in dit geval niet is moet je kijken naar het grootste bestand) voordat je mounted moet je het uitpakken met winrar soms zit het er standaard bij soms niet naja je klikt op hte bestand en winrar opent het je ziet dan map genaamd ... daar niet opklikke heb je nix aan die andere well dan wordt ie auto. uitgepakt en klaar dan mount je wat ik net uigelegd heb dit zijn handige sites voor dowloads : www.mininova.org www.torrentspy.com www.black-cats.com(zit waarschijnlijk al vol)
 
Hoi, bedankt voor je reactie.
ik weet al hoe ik met torrents moet omgaan, iig bedankt voor de uitleg.
hersteld avast mijn kappote windows files?
 
nee denk het niet maar wat doet ie dan met kapotte windows files merk je er iets van ?(nod32 verwijderd ze)
 
Wat is dit soort gevallen ook nog wel is wil helpen is het spel te draaien met zo min mogelijk programma's open. Hiermee bedoel ik dus ook het sluiten van je taakbalk icoontjes etc...

Door zo veel mogelijk programma's te sluiten tijdens het gamen en het slechts te beperken tot het noodzakelijke kan je de probleem scope tot een minimum beperken.

Bij mij heeft dit vaak uitkomst geboden bij problemen als dit.

Mocht je er nogsteeds last van hebben? Start tijdens het spelen control + alt + delete, ga naar tabblad processen en klik 2 x op CPU om te ordenen op cpu gebruik en laat het venster staan ergens in de hoek van je scherm. Je kan nu waarnemen of er andere processen zijn die tijdens deze 'hiks' stiekem CPU zitten te vreten :)


Vriendelijke groet,

Suikerklontje
 
Laatst bewerkt:
ik heb wel us als ik niks doe staat er niet actieve systeem 99(cpu) is wel grappig maar is het altijd precies 10 sec wat doe je dan scope je ? heb je ooit cheat gebruikt clear scope?
 
Met alle respect maar ik ben niet in staat deze zin te decoderen en de link tussen cheats en dit computer probleem te leggen.

Niet actieve systeem 99(cpu) is simpelweg de rekenkracht die de cpu over heeft.
 
ok danje wel voor cpu gezooi maar er zijn cheats,hacks dat je scope helemaal schoon is iniedergeval makkelijker en aangepast daar gebruik je set'commands voor dus dat kan ook nog probleem zijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan