Computer gaat aan bij aanzetten stekkerdoos

Status
Niet open voor verdere reacties.

Richard122

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2008
Als ik de stekkerdoos aanzet, gaat mijn computer elke keer aan. Behoorlijk onhandig, omdat ik niet altijd de stekkerdoos aanzet voor de computer. Het gekke is ook dat ie dan als een gek gaat blazen, maar hij start niet daadwerkelijk op. Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik het kan verhelpen? Lijkt me namelijk niet zo gezond voor de computer.

dit doet een computer van mij ook maar het kan geen kwaad ik weet niet hoe je dit uit kan zetten maar dit ligt aan de voeding

De enige mogelijkheid om hem uit te krijgen, is de stekkerdoos uitzetten(als ik de stekkerdoos daarna weer aan zet, gaat de computer niet meer aan...). Het is sowieso slecht voor apparaten om de stroom zo abrupt er af te halen.

dus de ventilators blijven aan maar de computer start niet op? gebeurd dat pas waneer er op de aanknop word gedrukt? dan zou het uit te zetten zijn in de bios van de computer.

Nee, de stekker van de computer zit in de stekkerdoos. Wanneer je de stekkerdoos aan zet, gaat de computer opeens aan, zonder ook maar iets met de computer te doen...

Jup, kun je gewoon uitzetten in BIOS. Dan ga je inderdaad naar zo'n instelling van boot on power en die kun je uitschakelen en dan gebeurt dat niet meer.

Groet,

In de bios onder power en vervolgens AMP configuration vind ik "AC power recovery." Die stond al op system off. Dus dat is m niet helaas.

Misschien handig om de nadruk er op te leggen dat de computer ook niet "boot." Het enige wat ie doet is blazen en volgens mij boot ie alleen de disk drive. Verder zegt de monitor no signal en krijgen muis en toetsenbord geen stroom.

Nog 1 merkwaardig iets: de aan/uit-knop geeft normaal blauw ligt als de computer aan staat. Wanneer hij op de manier aan gaat, is dat lichtje oranje, net als wanneer hij in slaapstand/standby of wat dan ook staat. Geen idee wat ik hiermee wil zeggen. Ik vertel maar gewoon alles wat ik weet:p

Laatst bewerkt:
klinkt als een hardware probleem / kortsluiting

haal alle componenten 1 voor 1 los totdat de pc wel door start / begint te piepen
een moederbord dat goed doorstart hoort normaal een piepje te geven

Dat piepje hoor ik ook gewoon als ik hem normaal opstart. Maar ik vind het een beetje veel moeite om hem helemaal uit elkaar te halen:p ik kan ook tegen mn moeder zeggen dat ze die stekkerdoos niet steeds uit moet zetten, maar ik had gehoopt op een simpel antwoord waarmee het zo verholpen was. Denk je dat dit verder kwaad kan? Hierboven werd door 12youri12 gezegd dat het geen kwaad kan, maar een kortsluiting klinkt niet goed!

Dat zou hem wel kunnen zijn, want de klok reset elke keer als ik de computer uit heb gezet. Ik was sowieso al van plan om er een nieuwe batterijtje in te zetten. Ik zal dus wel even kijken of het daarna opgelost is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan