computer gaat niet aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

RvN17

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2007
Hallo,

Als ik de computer uitzet, zet ik ook altijd de stroomschakelaar uit(dat is zo'n blok met meerdere stekker, van monitor, computer enz.). Als ik dan die schakelaar weer aanzet, gaat mijn computer niet meer aan door op het aan-uitknopje te drukken(ook niet op een andere manier).
Dit is een tijd geleden begonnen, en in het begin deed de computer het weer na 5 minuten wachten met op de aan-uitknop te drukken. Dit is langzamerhand steeds langer geworden. Dus heb ik besloten om de stroomschakelaar van dat stekkerblok niet meer uit te zetten. Zo werkte het wel. Nou was ik dus een week niet thuis en heb ik die schakelaar uitgezet, maar nu ben ik al meer dan een dag aan het wachten tot de computer aangaat.
Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt.

Haal je computerkast is los en kijk is of alle kabels naar cdrom's moederbord en alles is aangesloten. Wat voor een moederbord is het? En als je computer eenmaal aan is werkt dan alles zoals het werken moet?

Het moederbord weet ik niet welke het is.
Als ie aan is werkt alles normaal ja. Alleen het probleem is dat ie nu helemaal niet meer aangaat.
Ik zal straks even proberen om te doen wat je zei.

Oke, Ik denk zelf ook dat het een probleem is met je voeding. Haal hem zometeen maar is open en kijk is even wat er op je voeding staat. aan de achter kant staat 230 volt denk ik. Heb je zo een nieuwe voeding die je even kan gebruiken? van een oude computer of ergens anders weg.

Er staat inderdaad 230 volt op, alleen voor zover ik weet heb ik geen voeding thuis liggen die ik zou kunnen gebruiken. Is dat in computerwinkels misschien te koop?

Ja. Maar ik zou er nog maar geen een kopen als ik jou was. Probeer er even 1 van je kameraad te lenen ofzo. Het is maar even om te kijken of ie met een andere voeding ook zo raar doet. Want als je een nieuwe voeding hebt gekocht en hij doet nog steeds zo heb je mooi je geld weggegooit. Doet ie met een andere voeding niet zo raar, Dan zou ik wel een nieuwe kopen. Kun je niks krijgen van een kameraad? Pluk dan gewoon een goedkope van marktplaats ofzo. De Voedings die je in de winkel koopt zijn aardig goed dus ook aardig duur denk ik. In welke plaats woon je? Dan kan ik wel even zoeken voor de dichtsbijzijnde winkel die daar voedings te koop hebben.

Ik woon in Kaatsheuvel, Noord-Brabant.
Ik ga nu ff proberen om er 1 te regelen.

Doe voor de grap de computerstekker eens rechtstreeks in een stopcontact, dus zonder tussenkomst van die stekkerdoos...

Dat werkt ook niet.
Alleen nou heb ik die voeding losgemaakt, maar dat is een kastje waaruit allemaal snoertjes komen, dus wat moet ik nu doen?

Laatst bewerkt:
Alles op de goede plek aansluiten:D Als dat niet lukt breng je je pc even langs z'n computer winkel en die fixen dat wel even gratis voor je hoor. Ik kan het zo op afstand niet uitleggen waar waar in moet, Dat lijkt mij wel logisch. En anders ga je maar wat *****n met de kabels. Als het past dan past het en dan kom je er wel achter of het goed is.

Succes ermee :thumb:

Ik woon in Kaatsheuvel, Noord-Brabant.
Ik ga nu ff proberen om er 1 te regelen.

Ik heb net even voor je gekeken! Voor zover ik weet zijn er wel voeding's bij jou in de buurt te krijgen hoor.

Ik heb een nieuwe voeding gekocht en hij doet het weer dus bedankt voor de tijd in ieder geval

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan