Computer gaat niet aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bvanleeuwen254

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2008
Berichten
243
Hallo,

Als ik het knopje op de voorkant van mijn computer indruk gebeurt er niets, de stekker zit er in. Op de achterkant van de voeding naast de stekker zit niet zoon hoofdschakelaar, dus dat kan het niet zijn. Het lampje achterop gaat groen branden die hij stroom krijgt. Ik druk het knopje op de voorkant in, en er gebeurd niets. Eerst ging het blauwe lampje nog voor 1 sec aan, maar zelfs dat gebeurt niet meer.

Het gaat om een HP Pavilion T3610.nl

Alvast bedankt,

Bob van leeuwen
 
misschien is je CPU opgeblazen, controleer je kabels in de pc, die naar het moederbord gaan, als de voeding stroom heeft, dan heeft het moederbord dat niet als de stekkers niet goed zitten/ niet zijn aangesloten
 
Net alles extra's er uit gehaald, HDD's, CD en DVD drives, alle overige kabels nagelopen, CPU Fan weg gehaald, naar de CPU gekeken, en ik zag niets beziezonders. Nu draait alles hij soms in extreme ontstondigheden, dus het kan de warmte zijn geweest. Maar daarvoor koelt ie ook zou je zeggen, maar hoe kan ik er achter komen of mijn CPU daadwerkelijk kapot is?
 
Hallo

Je vermeld geen ouderdom van deze p.c. , maar dit :

"Eerst ging het blauwe lampje nog voor 1 sec aan, maar zelfs dat gebeurt niet meer."

Is volgens mij een indikatie , dat er hier sprake is van een "versleten" voeding. (uitgedroogde condensatoren)

Een c.p.u. gaat in normale omstandigheden zelden of nooit defekt.

Controleer ook visueel of er op het motherboard "rond de c.p.u." geen bolle of lekkende condensatoren zijn.

Een atx voeding kun je ook los opstarten door ps_on met de massa door te verbinden.

Deze dient dan op te starten , je kunt dan d.m.v. een multimeter alle uitgangsspanningen controleren.

Het beste is om deze alsook te belasten.

http://pinouts.ru/Power/atx_v2_pinout.shtml

Peter
 
Laatst bewerkt:
Sorry, de PC is uit 2006, kan ik gewoon een voeding uit een andere PC halen, en die er in steken om te testen of het de voeding is?
 
Hallo


"Sorry, de PC is uit 2006, kan ik gewoon een voeding uit een andere PC halen, en die er in steken om te testen of het de voeding is? "

Voor zo ver ik weet , wijkt h.p. niet af van de standaard voedingspinout , en zou elke Standaard atx voeding moeten passen.

Let ook op , dat het vermogen een beetje compatible is .

Je moet niet een 400W voeding vervangen door een 100W.

Dell voedingen passen sowieso meestal niet !!!!!

Vergeet de vorige aangehaalde punten niet te controleren (lekkende condensatoren , etc......)

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan