Computer gaat niet meer aan.. help aub

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leeuw94

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2013
hallo,

een uur geleden deed mijn computer het nog prima, maar nu kan ik de computer niet meer opstarten. Wanneer ik op de aan-knop druk gebeurt er simpelweg niks.

wat ik heb getest:
-De stekker van de stroom-kabel ontvangt stroom
-De stroomknop op de achterkant van de computer staat natuurlijk aan

nu las ik ergens op een ander forum dat de aan knop ingedrukt houden met de stekker uit de computer kan helpen. Op die manier verbruikt de pc de laatste restjes stroom die op dat moment nog in de pc zitten om daarna weer de stekker in te pluggen en hij zou het weer moeten doen.

nu heb ik de power sw kabel (2-pins) eruit gehaald en dacht ik weer goed terug gedaan. maar heel technisch ben ik niet..
PSU: ATX Netzteil SP-4300
Moederbord: Asus PSQ SE2

met behulp van de handleiding heb ik de power sw kabelweer teruggestopt. http://www.manualowl.com/m/Asus/P5Q-SE2/Manual/263803

op pagina 36, bij PANEL staat onderaan de tekening PWRSW. op die plek heb ik mijn power sw kabel geplaatst met het witte kabeltje op de plek van PWR en de gele op GROUND

verder heb ik geen idee wat het probleem kan zijn. Ik wil graag alles proberen voordat ik de conclusie trek dat de PSU of het moederbord het heeft begeven, hulp is meer dan welkom

alvast bedankt

In het algemeen is een witte of een zwarte draad de min (ground) en een groene of rode draad is de plus, maar voor zover ik weet is dat niet van belang voor de powerswitch-aansluiting op het moederbord, maar draai ze toch maar eens om voor allezekerhied.

Verder zit er op het mobo een lampje dat aangaat als er stroom op het mobo staat (zie hoofdstuk 1.4 van het manual). Staat dat aan of uit?

Bedankt voor de reactie,

Ik heb het kabeltje omgekeerd en nog geen verschil.

Maar bij dat 2e punt zit het probleem. Ik zie nergens een lampje op mijn mobo branden.. het mobo ontvangt dus geen stroom.

is de enige manier om dit op te lossen een nieuwe/andere voeding plaatsen?

Kijk of je ergens een voeding kan lenen en of die dan wel werkt

Ron

Bedankt voor de siggestie, is er een manier om te testen dat het mobonniet functioneert (aangezien ik niet binnenkort een 2e voeding kan testen)

Als je dvdwriter nog open en dicht gaat,maar je kan niet meer opstarten,is er kans dat je mobo naar de filistijnen is....

de dvdwriter gaat ook niet open of dicht.. maar waarom os dat een test of het mobo een probleem is? Want de dvd writer zit toch aangesloten op het mobo?

Als de dvdwriter nog open en dicht gaat,is de stroomtoevoer ok,wat wil zeggen dat je psu nog werkt.......aangezien bij jou die lade niet meer werkt,vermoed ik eerder een voedingsprobleem ipv kapot moederbord...

Hoi,

Is niet helemaal zeker want als mobo zo stuk is dat hij signaal cd speler open doen niet geeft zou de voeding nog oke kunnen zijn. Ik zou wel om het zeker te weten een andere voeding proberen als je daar de mogelijkheid tot hebt

Moederbord moet niet per se dat signaal geven,als je de sata of ide kabel van je speler losmaakt van het mobo,gaat de schuif hardwarematig open door op de eject knop te duwen.......
Heb ik een paar jaar geleden zelf voorgehad met een ECS mobo.....dacht dat mijn voeding kapot was,bleken het een paar kapotte capacitors op het bordje te zijn....

Hoi,

Klopt maar nu even topic doorgelezen te hebben zit het inderdaad er dik in dat de voeding defect is:confused:

Dank jullie wel, Modag en roadworker, ik zal een nieuwe voeding kopen en laten weten of dit het probleem was. Ik ben nu een week op vakantie, daarna ga ik ermee aan de gang. Nogmaals bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan