Computer gaat niet meer aan!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

ApacheHunter

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2006
Mijn pc is net uitgevallen tijdens een stresstestje, nadat ik de FSB met 5 verhoogd had. Nu gaat hij niet meer aan. Wat ik ook doe, hij maakt nog niet één geluidje wanneer ik op de knop druk.

Ik heb net alle RAM, de videokaart en de CPU eruit gehaald. Het enige dat er gebeurt wanneer ik op de knop druk, is dat de achterste fan af en toe heel even beweegt. Meer niet. Zou m'n moederbord naar de eeuwige jachtvelden zijn? :(

Spanning is er ook afgeweest. CMOS is gereset, batterijtje is er even uitgeweest, alles. Het vreemde is dat ik de CPU wel eens sneller heb laten lopen, maar dat was niet stabiel en daarom draai ik nu al jaren deze Q6600 op een overclockte 3,0 GHz. Nu verhoog ik de FSB met 5 en gaat 'ie d'r aan... :(

Wat kan ik nog doen, behalve nieuwe onderdelen kopen? :(

Heb jij overklockt met jumpers zet deze terug reste de batterij en kijk wat die doet
kijk of de voeding niet stuk is door draadje groen even met zwart te verbinden draait die wel is echt probleem moederbord
er zit bij de batterij meestal een jumper ie gebruikt om reset tegeven

anders een bios flash gebruiken maar dat is nu een hele kunst om te doen

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor je antwoord! Ik heb echter geen idee welk zwart draadje je bedoelt, want daar zijn er meerdere van. Alle andere suggesties heb ik reeds geprobeerd, zonder resultaat, op de BIOS flash na. Van dat laatste weet ik niet hoe het werkt als de pc helemaal niet meer aan gaat.

op de grote stekker van je voeding(die in je mobo gaat)
Daar zit 1 groen draadje en meerdere zwarte. Verbind de groene met 1 van deze zwarte dmv een paperclip oid.
doe dan de stekker in je voeding.. gaat dan de fan van de voeding draaien?

Ik kom net van de plaatselijke computerspeciaalzaak, waar ik de pc heb laten testen. Volgens de medewerker is het moederbord of de CPU kapot. Hij kon voor me testen welke van de twee kapot is, door er een andere CPU in te zetten, maar dat heb ik niet meer laten doen. Welke van de twee ook kapot is, als ik er een nieuwe CPU inzet wordt dit eentje van de nieuwste generatie en dan moet het moederbord ook vervangen worden. Andersom geldt hetzelfde.
Bedankt voor het meedenken!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan