Computer gaat om 3 uur 's nachts aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkie123

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2009
Hallo

Ik heb een probleem met de sluimerstand functie in Windows Vista. Ik gebruik het sinds kort pas maar ik dus een probleem.
Ik wil graag mijn computer snel opstarten dus daarom zet ik hem in sluimerstand en dan gaat hij gewoon uit maar bij het opstarten hervat hij de sessie weer en is hij heel snel opgestart.
Ik heb hem dus gisteravond in de sluimerstand gezet en toen ging ik slapen maar ik werd midden in de nacht wakker (om 3 uur) en toen ging mn computer dus opstarten. Ik heb 2 besturingssystemen. windows en linux, (ubuntu). Bij het starten krijg ik een boot menu waar ik kan kiezen en na 10 seconden gaat hij ubuntu booten.
Maar ik ga dus kijken en dan is mijn computer bezig met ubuntu opstarten terwijl ik hem niet eens heb aangezet ofzo. Ik heb ook niks ingesteld in de bios. Dus ik snap niet hoe mijn pc om 3 uur 's nachts gaat opstaren.
Ik ga hem voorlopig gewoon weer afsluiten en slaapstand gebruiken overdag. Want sluimerstand heeft niet veel zin als je PC gewoon gaat opstarten.

Ik hoop dat jullie misschien weten hoe dit komt.

mvg henkie

standaard staan de automatische updates van Windows ingesteld op installatie om 3 uur 's nachts. Wellicht heeft dit ermee te maken?

standaard staan de automatische updates van Windows ingesteld op installatie om 3 uur 's nachts. Wellicht heeft dit ermee te maken?

Hmm ja dat zou wel is kunnnen. Ik ga dat is uitzoeken.
Ik stel windows update in en zet mijn computer op sluimerstand. Dan even kijken of hij aangaat:)

Ik heb even gekeken en inderdaad. hier iets uit de help van windows update:

Wanneer worden updates geïnstalleerd?
Dat hangt af van de optie die u hebt gekozen voor automatische updates. Als u de aanbevolen optie kiest, worden updates om 3:00 uur 's nachts geïnstalleerd, of op een ander tijdstip dat u hebt opgegeven. Als u de computer vóór die tijd uitschakelt, kunt u updates installeren voordat u de computer afsluit.

Als de computer in een energiebesparende modus (slaapstand of sluimerstand) is tijdens een geplande update en de computer is aangesloten op een stopcontact, wordt de computer lang genoeg geactiveerd om nieuwe updates te installeren. Als de computer echter op accustroom werkt, worden er geen updates geïnstalleerd door Windows. Er zal dan worden geprobeerd ze op het volgende geplande installatietijdstip te installeren. U kunt als volgt plannen wanneer updates automatisch worden geïnstalleerd door Windows:
blablabla

Nou dat zet ik uit en probleem opgelost. Bedankt

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan