Computer gaat op standy by, maar fan niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicj56

Banned
Lid geworden
4 jan 2010
Berichten
3.344
Hallo,

Hopelijk staat die goed.

Ik vanmorgen een batterij vervangen, en nu gaat de pc op standy by maar fan niet hoe komt dit?
 
Asus moederbord(type weet ik niet). van de pentium 4 niet, van de koeling aan de achterkant niet.
 
Als je voor mij het moederbord type kunt achterhalen wil ik je wel helpen bij het zoeken naar de juiste BIOS setting om de fan's uit te zetten.
 
Hij doet het niet als die uitgaat(bedoel dus als pc uitgeschakelt wordt(hij deed het toen niet toen ik hem weer aan sloot naar batterij van bios te vervangen).
 
Dat snap ik maar ik heb echt het moederbord type nodig.
Kun je je kast open maken en het serienummer achterhalen?
 
Geen probleem, dan kun je het nog op die manier achterhalen.
Als je niet graag je kast open maakt kun je ook je computer eens opnieuw opstarten en een foto maken van het eerste zwarte scherm wat je krijgt met lettertjes.
 
maak hem wel open hoor, waar kan die code zitten??
 
Als je eens naar deze afbeelding kijkt, zie je het moederbord.
Soms staat het type op een chip, zoals bij dit moederbord (het groen stickertje rechtsbeneden) en vaak staat het in de buurt van de (witte) PCI slots of PCI express slots.
Type zal iets zijn als: A7N8X, P55M of K8T-NEO of zoiets in die richting.
 
gewoon een vraag: Kan het zijn dat batterij teveel volt geeft(bijv 3v of maakt dat niet uit)?
 
Lijkt me sterk, zullen inderdaad altijd 3v zijn voor zover ik weet.
 
zit wel een CR2025 in moet dat perse CR2032 ofzoiets zijn??
 
Als je BIOS instellingen gewoon worden geladen en opgeslagen en je krijgt geen foutmelding is de batterij gewoon goed.
Kun je testen door instellingen aan te passen in de BIOS en dan kijken of ze na een herstart zijn opgeslagen.
 
DAt zijn ze maar moet die batterij de CR2025 zijn of de CR2032?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan