Computer gaat vanzelf uit, ik denk temperatuur probleem.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubbels

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2011
Hallo,

Kennissen van ons hebben een oude computer staan met de volgende specs:

AMD Sempron 3000+
512 mb werkgeheugen
Voeding van 300 Watt

De computer valt zomaar uit tijdens het opstarten van Vista, en ook als ik Windows XP wil installeren.

Ik denk dat het een probleem is met de temperatuur van de processor, want als ik in de BIOS ben heeft de processor al een temperatuur van 62 graden. (terwijl hij dus vrij weinig doet.)

Ik heb de koeler en de voeding al stofvrij gemaakt, dus dat is het probleem niet.

Ik vrees dat deze computer overleden is.

Kan iemand dit bevestigen, of is ie nog te redden?

ventilator schoon gemaakt,maar ook de koelribben die daar onderzitten uitgespoten of uitgezogen???

Nee, want daar zit de fan dus voor, en ik weet niet hoe ik die er veilig vanaf kan halen... :o

Hoi !

AMD-koelers zijn vanaf socket 939 makkelijk te verwijderen.

Haal de hele koeler eraf d.m.v. een handel aan de onder- of bovenzijde naar je toe te halen, verwijder koeler + ventitalor, beide grondig reinigen, koelvlak reinigen van CPU zowel als koeler met aceton o.i.d., nieuwe koelpasta aanbrengen, monteren......klaar.

Greetz,

Harry.

Zodra ik tijd heb (toetsweek voor de boeg.. *zucht*) zal ik eens gaan kijken!

Nog even over de koelpasta, hoeveel moet ik aanbrengen.
Op de ene site lees ik een druppel met de grote van een rijstkorrel, op een andere site wordt weer gezegd dat dat veel te weinig is.....
En hoe breng ik die aan? (nog nooit eerder gedaan...)

En is deze goed? ZALMAN CSL 850 Koelpasta wit

Je maakt eerst beide vlakken schoon (processor en koelblok) en gebruik iets minder als je zou gebruiken als je je tanden zou poetsen.
En ja, dat merk is zeker aan te raden.

Nog even 2 vraagjes :o

-Waar breng ik de koelpasta op aan, op de processor of de onderkant van het koelblok?
-Hoe kan ik de koelpasta goed uitsmeren? Of gebeurt dat vanzelf als ik het koelblok weer bevestig?

Nieuwe koelpasta aangebracht, probleem gefixt!

Hartstikke bedankt allemaal! :thumb:

Ik ben er vandaag achter gekomen dat het probleem toch nog niet is opgelost.

Het duurt weliswaar wat langer voordat de computer uitvalt, maar het gebeurt nog steeds.

Ik heb er al een andere voeding in geplaatst, maar dit verandert niks.

Wat zou een oplossing kunnen zijn?

Ik vrees dat ik dat niet zal kunnen gaan checken.
De pc kan Vista namelijk niet goed aan, waardoor alles heel erg traag gaat en steeds vastloopt. Voordat ik dus iets gedownload heb is de computer waarschijnlijk alweer uitgevallen........

je moet gewoon even in de bios kijken net zoals in je eerste bericht

Daar staat alleen de temperatuur van de processor. (En misschien ook wel van het moederbord, maar dat weet ik niet zeker...)

Moet ik dan gewoon na het uitgaan meteen opstarten en de temperatuur bekijken?

PS. Ik vind het trouwens wel vreemd dat ie als ik XP wil installeren veel sneller uit gaat dan wanneer ik Vista opstart.......

even opstarten in de bios en dan even kwartiertje wachten tot hij goed op temperatuur is en dan de temperaturen dorogeven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan