Computer gaat vanzelf uit

• Onderwerp starter Onderwerp starter HenkB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HenkB

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2000
Mijn PC gaat soms na een uur en soms na 2 dagen uit. Op het toetsenbord en op het moederbord blijft wel een lampje branden. Als ik iets beweeg of indruk met de muis of op het toetsenbord (zoals bv in een slaapstand) reageerd niets. Ik moet steeds opnieuw opstarten en dan herhaald zich dat.
Wat kan er aan de hand zijn. Moederbord kapot? :confused:

Gr. Henk

Kan de temperatuur zijn. Hoe zit het met opgehoopt stof in je kast?

Nee, de temperatuur is OK. En stof is eigenlijk niet aanwezig. Ik sta zelf ook voor een raadsel wat het wel kan zijn:(

kan grafische kaart zijn, die oververhit raakt na zoveel uren te werken, dit had ik ook vaak met me ouwe pc.
probeer dus eens met een andere grafische kaart (liefst zelfde merk/serie) of je hetzelfde probleem hebt?

Heeft niemand een sugestie? Is het mijn moederbord en zo ja hoe kan ik dat testen. Zo niet, wat dan?
Nogmaals, als hij uit is gegaan dan blijft op mijn toetsenbord wel het lampje van de numlock branden. Alsof hij dus wel aanstaat maar niets doet. Enteren, met de muisbewegen, schudden, schoppen of vloeken helpt niet.:evil: Ik weet het niet meer.

zoals ik al zei: kan je een andere grafische kaart lenen van iemand of een andere grafische kaart van jezelf op je moederbord stoppen? je grafische kaart / onboard grafische chipset kan het probleem zijn ...

Ik heb een nieuwe kaart geinstalleerd. Ik weet alleen niet of hij/het oververhit raakt. Maar ik zal de pc op een koelere plaats zetten, wie weet is dat inderdaad het probleem.:)

als het beeld uitvalt, en de rest nog werkt, lijkt het mij logisch dat er iets is met de grafische kaart ...

Mijn PC gaat soms na een uur en soms na 2 dagen uit. Op het toetsenbord en op het moederbord blijft wel een lampje branden. Als ik iets beweeg of indruk met de muis of op het toetsenbord (zoals bv in een slaapstand) reageerd niets. Ik moet steeds opnieuw opstarten en dan herhaald zich dat.
Wat kan er aan de hand zijn. Moederbord kapot? :confused:

Gr. Henk

Dat is nou net wat er niet gebeurd. Hij is echt helemaal uit op een lampje op mijn toetsenbord na. Dat is nou juist het vreemde:(

Gr. Henk

Nee, hij is echt verder zo dood als een pier. Behalve dat het lampje "caps lock" op mijn toetsenbord wel brand.

Ja, dat dacht ik ook :confused: Dank je voor je hulp :thumb:
Graag tot een volgende keer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan