Computer gecrashed... wat nu?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Clank
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Clank

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2007
mijn computer is nu echt volledig gecrashed... hij mist een dll bestand om windows op te starten. Ik dacht: dat is niet zon probleem... gewoon ff formatteren en opnieuw alles installeren. dacht ik er niet aan dat windows xp niet meer op dos draait en dat ik daar ook niet in kan. we hebben nu een tijdelijke slome computer, maar weet een van jullie wat ik moet doen?

als je toch wilt formatteren dan is het makkelijk.
zorg dat je cd/dvd speler als first boot device staat in de bios.
cd van xp er in...computer opstarten en dan goed lezen.

heb ik al geprobeerd, maar in dat menu ziet hij mn cd-rom schijf niet... toen heb k hem opengehaald en alles goed aangeduwd, maar nog steeds nix...:(

nee heb er eerder nog gewoon muziek mee afgedraaid enzo... dus die doet het gewoon. De CD van windows doet het ook nog steeds k heb even op deze computer gekeken :P

Zet in de bios alles eens op default settings en kijk of de cd/dvd speler weer tevoorschijn komt!

kun je wel in de bios?

zoniet, dan kun je proberen om je computer even open te maken, en de back-up betterij er 5 minuutjes uit te halen. Dat zorgt ervoor dat je bios alsnog gereset word. (backup batterij, is een rond, zilveren batterijtje van 2 mm dik.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan