Computer Gecrasht DENK IK

Status
Niet open voor verdere reacties.

RedMen

Banned
Lid geworden
18 mei 2007
Mijn computer wilt niet meer opstaren omdat hij steeds een melding geeft van
INSERT SYSTEM DISC IK weet niet wat ze er mee bedoelen

KAn iemand mij helpen

Staat je hd wel als eerste drive in de bios ingesteld, ik heb het idee dat die van floppydrive op wil starten.

Hoi !

Floppy of CD vergeten uit de resp. drives te halen ?

Greetz,

Harry.

Ja ik heb de windows cd er in gestopt en geformateerd maar daarna starte ik hem opnieuw op en toen kwam er weer instert system disc en er zit geen disc ik
En bij de boot up menu staat tie floppy op second boot

oke

Maar ik zit nu op linux ubunt als ik die niet had kon ik nog geen eens hulp vragen

(Kun je mischien de directe download link van het tooltje geven)

Laatst bewerkt:
Hoi !

Sorry, hoor, maar:

Zit je nu op een andere PC ?

Dan is mijn voorstel toch geen probleem, op een linux/Ubuntu systeem kun je toch wel een CD' tje branden ?

Of: heb je een dual-boot syteem met Linux-XP ?

Want dan heb je mijn link niet nodig, maar heb je en probleem met je GRUB-loader.

Greetz,

Harry.

gecrasht

Nee maar omdat hij zij instert system disc heb ik linux ubuntu geboot zodat ik hulp kon vragen dus ik zit op de zelfde computer (Maar linux is niet geinstaleerd ik draai het gewoon via cd )

Maar kan het ook zijn dat hij de harde shijf niet wilt booten omdat hij mischien de floppy diver wilt opstarten

Laatst bewerkt:
Gecrasht

Ja maar ik weet niet welke tooltje kan ik niet vinden

Daarom heb ik een directe link nodig van het tooltje

Ik krijg error meldingen met linux over download

Kan linux ubuntu geen exe files openen want hij geeft telkens error

Laatst bewerkt:
Tja, met de XP cd opstarten, naar de repair console gaan, en daar een fixmbr zou ook kunnen werken, misschien iets mis gegaan met het herpartitioneren voor die ruimte voor Linux?

Nee kijk het begon toen ik een flop in de driver deed een cia commander floppy
daarmee kun je wachtwoorden recoveren en veranderen.

toen ik hem er uit haalde begon de probleeem Toen zij ie inster system disc.

Toen deed ik windows xp cd er in en ging formateren en alles opnieuw instaleren.
Toen deed ik een cdtje van de geluidskaart er in toen moest ik restarten toen kwam er weer inster system disc.

En ja ik weet niet hoe linux kan downloaden want hij opent geen exe files

Dus je kunt wel gewoon windows installeren maar na een reboot geeft hij die melding?

Indien een SATA schijf en een Intel chipset, zet in de bios eens die SATA controller op IDE modus.

start niet op

Ik denk dat hij wel aangegeven staat maar mischien kan hij de harde schijf op een of andere manier niet opstarten (en als iemand weet hoe je dit kunt oplossen kan die gene een turtorial maken)

Laatst bewerkt:
Het kan natuurlijk een los zittende stekker zijn want tussentijds is XP wel weer geïnstalleerd. Controleer dat wel als de computer uit staat vanwege het gevaar dat de schijf onmiddelijk crashed maar je zou voorzichtig kunnen voelen of deze draait wanneer je die melding krijgt. Stroom stekkers zijn waardeloos. Vaak als ze vast zitten, steken ze net niet diep genoeg. Soms gaan de pennetjes los. Kortom verborgen gebreken waardoor ook deze foutmelding verschijnt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan