Computer gecrasht

Status
Niet open voor verdere reacties.

dorusss

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2008
Het begon allemaal met dat de computer een fout aangaf genaamd "uitgestelde schrijfbewerkingen zijn mislukt" na een paar van die foutmeldingen loopt de computer helemaal vast. Met de knop toen uitgezet en weer aangezet maar al bij het opstarten kwamen diezelfde foutmeldingen weer. Toen weer met de knop uitgezet en daarna gaf die een blauw scherm met de tekst "unmountable_boot_volume". Toen heb ik met de reparatie van de windows cd en daar "chkdsk /r" gedaan gevolgd door "fixboot". Dit had succes en de computer kon weer opstarten. Al na kort gebruik kwam de "uitgestelde schrijfbewerkingen zijn mislukt" daarna klapte die ervanzelf uit en gaf een vreemd blauw scherm met witte letters aan (het was net wat anders dan het bsod is) met iets van "hard error". Daarna startte hij niet meer op, weer een blauw scherm. Ook niet in veilige modus. Dus de windows cd erweer bij gepakt en "chkdsk /r" gedaan en die gaf bij 75% aan dat er een of meerdere onherstelbare fouten in het volume zaten. Na "fixboot" in veilige modus op kunnen starten maar dat liep alweer heel snel vast. Nu start hij niet meer op in veilige modus of gewoon op geen enkele manier. Bij gewone modus blijft die op een zwart scherm met alleen de muis in beeld stilstaan en in veilige modus blijft die stilhangen op een zwart scherm met een wit knipperend streepje.
Het is weliswaar een laptop van 2004 en het model is van 2001. Ik denk zelf dat de fout licht aan de harde schijf. Dat die op verschillende plekken stuk is.
Mijn vraag is of iemand weet hoe je de computer weer werkend kan krijgen (als dat nog mogelijk is)?
Mocht dit niet zo zijn is er dan een manier waarop ik de bestanden van de HDD over kan zetten naar een externe harde schijf?

Hopelijk kan iemand mij helpen.
Met vriendelijke groet
Dorus

Ps. Sorry dat de tekst grotendeels achter elkaar aangetypt is maar ik heb dit op mijn mobiel moeten typen.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Het lijkt er inderdaad op dat de harde schijf het heeft/aan het begeven (is). Als de harde schijf nog niet zo erg is beschadigd dat die bestanden verloren zijn gegaan, kun je het volgende proberen:
- Download de Ubuntu Live CD
- Brand deze image op de laagste snelheid.
- Stop de CD in de laptop en start deze op.
- Kies Ubuntu proberen zonder te installeren.
- Kies Locaties -> Computer (linksbovenin)
- Hier zullen alle schijven verschijnen en je kunt je bestanden kopiëeren.

Met vriendelijke groeten,
Theblindman.

heel erg bedankt voor je reactie, ik heb nu geen computer met dvd brander beschikbaar. Dus waarschijnlijk pas morgen zul je horen hoe het is verlopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan