Computer geluid via vesterker

Status
Niet open voor verdere reacties.
tuurlijk jouw kaart kan 5.1 geluid weergeven, maar dus niet op iedere willekeurige uitgang vrees ik.
Je zou eigenlijk even de manual van de kaart erbij moeten pakken of in de help sectie van dien kaart moeten kijken.
Misschien hebben ze op de site van de maker wel wat info daarover staan.
Hoe heet die kaart, welke type, wie is de maker? Dan ga ik ook even voor je zoeken.
 
Het is een onboard geluidskaart. Mijn moederbord is een Asus A8N-E.

Alvast bedankt voor het meedenken Fonz! :thumb:
 
Maar er is vast meer te vinden over die kaart dan alleen de naam en het type moederbord waar 'ie op zit, toch?
 
Eh... die kaart is toch eigenlijk geen aparte kaart. Als dit wel het geval is, waar zou ik dan een merk kunnen vinden?
 
Misschien staat er in het boekje of manual van het moederbord wat meer info. Dat bedoelde ik eigenlijk.
 
Ik heb nog een keer op de Asus site gekeken. Wordt daar ook niet veel wijzer.
Stuur eens een vraagje naar hun service afdeling!
 
Dat zal ik zekers eens doen. Het enige wat ik het boekje kan vinden dat het een Realtek ALC850 betreft. Maar volgens mij is dat gewoon de driver.
 
Zou kunnen.
Je moet de SPDIF(Sony, Philips, Digital, InterFace)uitgang eigenlijk zien als een Line-out en die zijn meestal stereo.
Heb even bij andere kaarten gekeken en daar is hetzelfde mee aan de hand.
Het is wel een gemiste kans, want ik zie dat dit echt een splinternieuw moederbord is.
 
Ja best wel. Maar is het niet erg krom als het moederbord wel 5.1 kan aansturen als ik de computerboxen in de 3 analoge uitgangen doe, maar zodra ik er een nota bene een digitaal signaal van maak, dat dan de computer geen 5.1 meer kan uitzenden... Dat zou ik wel erg vreemd vinden.
 
Opzich is dat niet zo heel raar, maar je woont me te ver weg om even te komen kijken of ik je kan helpen hahahahaha
Welke geluidsbron gebruikte je toen je erachter kwam dat er alleen signaal uit je frontspeakers kwam?
 
Alle speakers doen het. Alleen als ik de versterker op 5-channel stereo zet. Ik krijg dus wel uit alle speakers geluid.
Op het moment dat ik een luidsprekertest doe via mijn computer dan doen alleen de frontspeakers het, ongeacht ik de versterker nou op 5-channel stereo, pro-logic enz zet.
 
En als je een DVD afspeelt op je losse DVD speler, krijg je dan wel 5.1 en multi-channel stereo?
En een CD?
Want wat ik lees is dat jouw input dus niet klopt.
Hoe heet die input waar jij die SPDIF van je PC instopt?
Is dat een optische ingang(glasvezel)of een coaxiale?
 
Nee vreemd genoeg doen dvd's het ook niet op 5.1 ookal zou dit wel moeten. Ik gebruik een optische kabel. Ik denk zelf dat het een kwestie is van een kleine instelling die de output van de computer 5.1 moet maken.
 
Wanneer je die DVD inderdaad afspeelt met een losse DVD speler, ligt het dus niet aan je PC maar aan die versterker.
 
Een DVD via een losse DVD speler doet het wel. De versterker kan het dus wel. Het probleem zit 'm echt in de uitgang van de computer.
 
Dan blijf ik bij m'n gedachte dat jouw optische uitgang als line-out beschouwd moet worden, dus stereo.
Al contact opgenomen met Asus?
Ben namelijk heel benieuwd.
 
Nog geen tijd voor gehad om Asus te contacteren. Zal ik zo snel mogelijk doen, dan zal ik dat uiteraard hier vermelden.
 
Na ruim een weekje wachten, nog geen reactie van Asus... Wel zegt men overal dat juist die digitale uitgangen bedoeld zijn voor meer kanalen geluid.
 
Mmmmm, interessant.
Wel vreemd dat ze niet reageren.
Ben benieuwd hoe het dan kan dat er toch maar stereo uitkomt.
Of het is de versterker die van dat digitale meerkanalen signaal geen 5.1 kan brouwen.
Hoe heet die ingang op de versterker waar je dat digitale signaal van de Asus in stopt?
En wat voor een versterker is het(merk en type)?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan