Computer / Grafische driver stopped responding op hoge resolutie bij games

Status
Niet open voor verdere reacties.

master6666

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 okt 2014
Hallo mensen van het helpmij forum,

ik heb sinds een aantal weken wat problemen met mijn computer.
ik heb een computer die aardig wat aan kan.
in het begin was dat ook allemaal geen probleem..

nu is het zo dat als ik games speel die grafisch wel wat hoog zijn (maar ook middelmatig) op hoge resolutie speel dat mijn computer of helemaal vastloopt en gewoon uit gaat, of hij geeft de error melding the display driver has stopped responding en dan loopt het spel vast.
ook is al meerdere keren gebeurd dat hij was uitgevallen, en vervolgens ging hij voor een aantal seconden soms een klein aantal minuten niet meer aan en lijkt het alsof hij ook helemaal geen stroom ontvangt.

Als ik bijvoorbeeld Middle-earth: Shadow of Mordor speel (een game die grafisch ook wel wat nodig heeft) op 100% resolutie loopt hij binnen een klein aantal minuten vast (niet speelbaar)
als ik de resolutie op 80% zet en alles van de grafische instellingen alsnog op high en ultra heb loopt hij niet vast en kan ik zo uren spelen.
dit is ook bij andere spellen het geval, op hoge resolutie loopt het vast maar bij lagere resoluties is er niets aan de hand..
nou vraag ik me af of jullie iedeeen hebben over wat dit kan zijn..

ik heb al hele windows reinstall gedaan met update van drivers etc maar niets heeft nog geholpen en ben ik bang dat dit met de hardware te maken heeft waar ik niet zoveel verstand van heb..

zou dit aan mijn voeding, grafische kaart of moederbord liggen?
ik heb 30gb ram en heb al getest met slechts 1 ram kaartje tegelijk te proberen maar gaf allemaal hetzelfde probleem.,.

ik hoop dat iemand hier meer ervaring mee heeft en mij kan vertellen wat ik moet vervangen!

met vriendelijke groet,

robin

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.nl :thumb:

Ik kan hier twee dingen bedenken die mogelijk een probleem vormen.
Je kaart vraagt te veel van je voeding bij een hogere belasting, en is je kast etc allemaal goed stofvrij voor een optimale koeling?

Bedankt voor de snelle reactie:)
ik zat ook het meest aan de voeding te denken, die voelde ook meestal heet aan.
ik heb hem al is stofvrij gemaakt nadat de problemen voorkwamen en ik zie bij de cpu en gpu geen abnormale temperaturen...
het is alleen zo dat het wel een tijd goed heeft gewerkt met deze voeding.. en dat laat mij twijfelen.. is het zo dat de voeding beschadigd kan zijn waardoor hij dus niet voldoende stroom kan geven? ik heb daar niet veel verstand van... maar mij lijkt het zoiets van of hij doet het of hij doet het helemaal niet? maar dat kan verkeerd zijn,, maar als jij zegt dat inderdaad de kans groot is dat het de voeding is ga ik dit weekend even een nieuwe aanschaffen en laat daarna weten of het is gelukt:)

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Misschien even verstandig om je hardware en merk en type voeding te melden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan