Computer hangt zich op in windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boyke1980

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2011
Berichten
8
Hallo,
Ik heb een probleem(pje) en hoop hier een oplossing te vinden.

mijn computer viel uit door koelingproblemen. (simpel opgelost met wat koelingspasta tussen fan en moederbord). Hierna besloten om meteen een 2TB harde schijf en een nieuwe dvd brander te plaatsen aangezien de computer nu toch open lag. Vanaf dat moment bleef de computer zich op een willekeurig moment ophangen. niks werkt meer behalve de reset en uit-knop.

In eerste instantie leek de logitech G15 toetsenbord het probleem aangezien deze vanaf het opstartscherm van windows niets meer deed. daarom met een ps/2 toestenbord geprobeerd en eerst de drivers voor de G15 geinstalleerd. toetsenbord werkt nu wel alleen het vasthangen van windows 7 blijft.

Daarom een volledig schone installatie opgestart. Nu is het zo dat zodra ik met windows 7 begin het een kwestie van wachten is tot de computer vasthangt. (de ene keer rond de 26% van de installatie, de andere keer al bij het kopieren van de bestanden).

Hierom windows XP nog eens geinstalleerd en ik heb nergens meer last van.
zowel XP als windows 7 zijn legale versies.

Inmiddels heb ik de BIOS en alle drivers volledig up to date gebracht en alle XP updates geinstalleerd. Probleem is er echter nog steeds.

Is iemand hier bekend mee en kan me helpen?

In elk geval alvast bedankt voor de moeite
 
Laatst bewerkt:
Probeer eens de 2tb harde schijf los te halen en kijk of het daarna wel gaat.
 
Probeer eens de 2tb harde schijf los te halen en kijk of het daarna wel gaat.

Ook dit helpt niet. ik heb inmiddels ook geprobeerd om de originele 320gb schijf te ontkoppelen om alleen de 2TB te gebruiken en beide schijven op de SATA poorten verwisseld, de nieuwe brander losgekoppeld, alles zonder het gewenste resultaat,

Het volgende speelt zich nu af:

Ik heb nog 1 driver update voor de audio kaart gevonden en geinstalleerd.
2 optionele hardware updates via windows updater gevonden en geinstalleerd.

Als ik nu windows 7 begin te installeren werkt het kopieren en uitpakken prima... tot na de eerste restart en bij 27% is het einde oefening en bevriest het scherm. computer blijft wel actief draaien (ik meen HD activiteit te horen) maar ik kan niks meer behalve resetten of power uit.


Iemand nog meer ideeën?
 
Laatst bewerkt:
Aanvullende informatie

PC draaide perfect op XP. Maar zo eigenwijs als ik ben wil ik dat kreng toch op windows 7 hebben draaien.

Dus schijfje erin. reboot.. en half uur wachten tot ik uberhaupt kan beginnen met installeren. (lijkt me ook al een signaal)

Dan start de installatie eindelijk.. nieuwe partities aangemaakt. locatie waar het OS geinstalleerd moet worden en starten maar...

nu komt het mooie. de ene keer blijft de installatie al hangen bij 0%, de andere keer pas na de eerste reboot (27%)

Volgens de winkel moest ik mogelijk langer wachten want ook al leek het scherm bevroren dan zou de pc toch nog bezig kunnen zijn.. Nu meen ik me te herinneren dat op zijn minst de cursor toch altijd blijft bewegen om aan te geven dat er gewerkt wordt (bij 7 is dat het rondje). zelfs dat was dus echt bevroren, om niet meteen "te" eigenwijs te doen pc toch maar laten staan op de bevroren 0% e nlater nog eens op 27%. maar kom op.. na 3,5 uur wachten zou er op zijn minst 1% vooruitgang mogen zijn. Voorheen installeerde windows 7 zich ook binnen 30 minuten. Ik heb als laatste redmiddel nog geprobeerd alles te formatteren en van daaruit helemaal opnieuw te starten maar ook dit met hetzelfde resultaat.

Conclusie..

Ik heb een veel te kort lont met computers die niet doen wat ik wil hoe ik het wil en wanneer ik het wil. Dus toch maar de pc naar de winkel gebracht om daar een schone installatie te laten doen. Kunnen hun het zich opsoppen en ik betaal gewoon de 42,50 voor de installatie.
 
Laatst bewerkt:
Heb je een krachtig genoeg voeding? En waarschijnlijk krijg je geen precies antwoord van de winkel.
 
Heb je een krachtig genoeg voeding? En waarschijnlijk krijg je geen precies antwoord van de winkel.


Zou kunnen. Ik zelf heb de voeding niet gemeten maar dat zullen ze in de winkel wel doen (is een aanname). Ik heb er niet veel verstand van maar lijkt me stug aangezien de computer op XP prima draait en de problemen pas beginnen als ik windows 7 wil installeren (beide legale versies).
 
Nou, PC-Geleen krijgt van mij een dikke onvoldoende. Afspraak was om een schone installatie van windows 7 te doen en bij problemen en meerkosten zou ik gebeld worden. dinsdag / woensdag zou de computer klaar zijn. donderdag maar eens zelf gebeld en kreeg even tussen neus en lippen door te horen dat ze nog even bezig waren met het plaatsen van een nieuw moederbord..... Nou ja, wat moet dat moet en vrijdag de computer gaan halen. wat blijkt? computer werkt nog steeds niet naar behoren. Zelf maar eens wat geprobeerd en waar kom ik (nu pas) achter, na loskoppelen van de oude harde schijf en opnieuw installeren windows, alles werkt perfect. dus inclusief nieuw moederbord,hdd en dvd brander ben ik ruim 280 euro kwijt en een slechte ervaring rijker met PC Geleen. Maarja mijn PC werkt weer naar behoren..

Wat mij betreft kan dit onderwerp nu op slot. Ik ben er in elk geval wel klaar mee
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan