Computer hapert en hikt, na nieuwe installs

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Een paar weken geleden heb ik een 512 extra broodje ram erbij gekocht, de comp vond ik trager worden...dus, nieuw broodje erbij, en zit nu op 1024.

Door omstandigheden bleek het moederboard het te begeven, dus die ook nieuw.

Ingesteld, alles werkte...

Echter, nu al een paar weken hapert en snapert de computer....als ik download via nieuwsgroepen kan ik verder weinig.....ben ik aan het rarren kan ik verder niets, zet ik geluid aan via VLC Player dan hapert het geluid.....

Ik heb eergisteren een herinstall gedaan....geen verbetering, Bootvis eroverheen, alles iets beter....

De harddisklamp staat vaak in het rood ondanks dat er geen of weinig gebeurd, nu momenteel alleen uploaden (laden gaat ook heel langszaam), CPU vooral van "niet actieve systeem processen" staat bijna constant op 100%

Vanmorgen voor de zekerheid gecheckt met antispyware door Ad Aware en (Ewido) AVG, niks aan de hand, en, dus eergisteren al nieuwe install.

Everest installed, zegt niet veel......

Waar zou ik nog naar kunnen kijken, en is er een proggie wat ik kan laten draaien dat mij zegt waar een instellingsverbetering of ander probleem zich zou kunnen bevinden?

:thumb:

Dus na het bijplaatsen van het nieuwe geheugen is probleem begonnen?
Wat gebeurd er als je terug gaat naar de oude situatie? Functioneert alles dan weer normaal?

Wat voor merk en type moederbord en geheugen heb je?

Ik heb eergisteren en gisterenmorgen 2x een verschillend proggie laten draaien om het geheugen te testen...

Ik had dus 512...
toen een broodje erbij...
bleek moederboard ook kapot, nieuwe: Asrock K7S41GX

Volgens bios enzo 1028, echter 64mb shared ingesteld, en nu gaf aan dat ie 959 mb echt in gebruik heeft.....

Test gedaan met die proggies voor het geheugen en kreeg al snel te lezen dat er errors waren, 1 proggie ruim 2 uur laten draaien en een 2e vanaf CD zelfs een hele nacht, bijna 8 uur...

Mijn conclusie: 1e broodje, originele kapot.....dus moet er 2e komen....

Gisteren gekocht, en dat broodje is absouluut zelfde type....als het al eerder gekochte.Gisterenavond opnieuw die test gedaan met die Memtest proggies, geen errors....maar klacht blijft!

Echter, klachten blijven, en nog steeds geeft bios aan dat ie 1028 herkent.....maar ik lees in een ander proggie dat ie nog steeds 959 mb geeft, en de klachten die blijven....

Ik heb vannacht in veilige modus opgestart, en daarin is ie gewoon goed, alles heel snel...dus, conclusie...drivers, vanaf de site van Asrock alle laatste drivers gehaald en installed.....

Met Advanced Windows Optimzer de boel gecleaned, met Registry Mechanic het register opgeschoond en "ingekrompen". Met O&O defragment gedrefragmenteerd en tenslotte met Bootvis nog is getweakt voor't opstarten...echter, de klachten blijven.....

Zou ik misschien, dacht ik zo, die 2 broodjes eruit halen, dan opstarten en dan weer die broodjes erin en opnieuw opstarten om die bios aan die broodjes te laten wennen???

Ik zie je reactie tegemoet,

groet:thumb:

Ik merkte dat ik in mijn antwoord eigenlijk dus mijn 1e begintopic herhaalde......

Maar ik kan niets terugzetten in de oude situatie omdat er dus ondertussen een nieuw moederboard is met 2 nieuwe Rammetjes.....

Ik surfde zo is rond en kwam op een gegeven moment een topic tegen met iemand die vrijwel dezelfde klacht(en) had.....en die schijnt het opgelost te hebben door de laatste ATA 133 drivers te downloaden....er was daar iets mee.....zou dat bij mij ook kunnen, kan het kwaad om ze binnen te halen (heb ze al) en om ze te installeren (ik begrijp unzippen vanaf .exe naar floppy en dan install)?

:thumb:

Alle drivers die je nodig hebt zijn hier te vinden dus in principe zou je daar genoeg aan hebben.
Het klink inderdaad als een software probleem omdat het probleem zich niet voordoet in veilige modus.
Ziet je apparaatbeheer er verder goed uit?
Is het systeem virus en malware vrij?
Je hebt windows wel opnieuw geïnstalleerd zonder internet verbinding? (in verband met virus infectie).

En wederom, wat voor merk en type geheugen heb je aangeschaft voor dit moederbord?
Deze is geschikt voor dit moederbord?
Geheugen ook gecontroleerd in het bios, of de gegevens juist zijn?

Ik heb in de tussentijd een nieuwe herinstallatie gedaan, ik heb een aantal OSen liggen en heb er eentje gebruikt met daarin een megapack aan gesliptstreamde drivers....

Ik heb inderdaad de drivers gebruikt van de Asrock site zelf

En...ik heb volgens de Top Ten Revews de allerbeste Advanced Windows Optimizer gevonden en geinstalleerd.

En daarin zit een antispyware scanner die binnen notime 2 keyloggers vond.....

Ik ben superverbaasd.....want inderdaad installed met verbinding met internet...maar toch redelijk snel een NOD32 virusscanner erop....

Ik moet nog zien wat ie gaat doen als ik download met newsleecher...rar en par....maar het ziet er nu al een stuk beter uit....

Die broodjes Ram heb ik gekocht bij een shop in Rotterdam en nav het boekje van het moederboard...volgens Everest is het ook in orde....en ook het moederboard accepteerde ze direkt....

Ik denk dus die keyloggers.....****** zeg!

Bedankt voor je antwoorden....:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan