Computer heel traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thrillseeker

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2002
De computer van mijn vriendin gaat tergend traag. Het is nochtans een heel nieuw toestel, 3 ghz, 256 DDR Ram, enz.

Alles is traag: openen van een venstertje, openen van een geluidsbestand, ...
Soms doet de computer zelfs een tijdje niks, en dan na een poos gaat hij weer verder.
Een virus kan het niet zijn, dat heb ik al uitgebreid gecontroleerd.

Wat vreemd is: als ik op "control alt delete" druk (dan duurt het eerst een aantal minuten voor er iets gebeurt) en als ik dan kijk bij "processen" dan blijkt explorer.exe ongeveer 60.000 Kb geheugen in beslag te nemen, waardoor 100% van het geheugen gebruikt wordt. En dit terwijl er GEEN ENKEL venstertje (ook niet internet) open staat.
Als er dus geen enkel programma opstaat, dan blijft die explorer veel geheugen in beslag nemen, en blijft de computer een geluid maken alsof er hard op gewerkt wordt. En dan gaat hij dus zeer traag als ik iets wil openen.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Ja, en heb ook spyware gevonden, maar na het verwijderen ervan geen verbetering...

Geplaatst door Thrillseeker
Ja, en heb ook spyware gevonden, maar na het verwijderen ervan geen verbetering...

Als je pc gescant is op virussen, spyware e.d, zou ik je aanraden om een HijackThis-Log plaatsen. In dit log kunnen bepaalde items tevoorschijn komen, die niet het daglicht kunnen verdragen :D Lees eerst deze link door:

http://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?s=&forumid=272

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan