Computer her-installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

PCBadBoy

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2008
Berichten
191
Hallo,
Ik heb een computer gekregen met Windows XP Home Edtion SP3 erop.
De computer draait niet zo erg lekker en graag wil ik hem herinstalleren.
Ik heb hier thuis een officiele Windows XP Home Edition cd liggen, maar als ik hem wil installeren (als de computer opgestart is)
Dan geeft hij aan dat het een oudere versie is. Dat klopt omdat op die computer al SP3 staat en de cd waarschijnlijk SP1 is.
Hoe kan ik de setup toch gedraait krijgen?
Want de c schijf formatteren lukt niet, en als ik de computer wil opstarten vanaf de cd dan gaat hij automatisch windows xp van de c schijf opstarten, dat moet natuurlijk niet.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen dat ik de cd bij het opstarten aan de praat krijg.

Mvg.
 
Wanneer jij in de bios aangeeft dat de pc eerst vanaf de rom schijf opstart, dan zou je bij het opstarten van de pc een melding moeten krijgen dat je op een toets moet drukken om vanaf cd rom op te starten. Misschien heb je dat toch niet goed aangegeven??
 
Wanneer jij in de bios aangeeft dat de pc eerst vanaf de rom schijf opstart, dan zou je bij het opstarten van de pc een melding moeten krijgen dat je op een toets moet drukken om vanaf cd rom op te starten. Misschien heb je dat toch niet goed aangegeven??

Als ik hem opstart dan start hij meteen via windows op.
Maar ik kijk in de boot en ik heb de volgorde veranderd en heb aangegeven dat ik eerst de cd rom wil opstarten, maar dan geeft hij aan dat hij niet kan opstarten.
Is er geen andere mogelijkheid om een windows xp versie te downloaden die op een usb stick zetten en dan proberen?
Ik wil graag de sp3 of sp2 versie hebben in nederlands.
De officiele code's heb ik en officiele cd, maar hij pakt hem gewoon niet.
Als de computer opgestart is en ik wil hem dan installeren dan zegt hij dat het de oudere versie is, dus kan ik nog niet installeren.
 
Hmm vreemd, en het is wel een originele XP schijf?? Misschien kun je van iemand anders een schijf lenen, want je hebt toch zelf de originele codes. En ja je kunt ook XP downloaden, maar ik kan/mag je hier verder niet mee helpen hier.

Vraag eerst es om je heen.
 
Hmm vreemd, en het is wel een originele XP schijf?? Misschien kun je van iemand anders een schijf lenen, want je hebt toch zelf de originele codes. En ja je kunt ook XP downloaden, maar ik kan/mag je hier verder niet mee helpen hier.

Vraag eerst es om je heen.
Het is een originele cd schijf.
Beetje raarkleurig en als je hem beweegt veranderen die blokjes.
http://www.sat4all.com/forums/ubbth.../Number/63093/filename/Windows_XP_FULL_CD.jpg
Zo ziet hij eruit alleen dan home edition.
 
Tja, die zou toch gewoon op moeten starten... ik heb zelf ook een originele schijf en die wordt wel gelezen. Dus dan moet het ofwel aan de schijf liggen of toch aan de bios instelling.
Mss heeft iemand anders andere suggesties?
 
Andere mogelijkheid is tóch weer de Windows setup op CD starten vanuit de huidige geïnstalleerde Windows. Dan kiezen voor nieuwe installatie (niet een upgrade).

De melding dat de versie op CD 'ouder' is dan er nu op de computer staat is te ondervangen door van de XP CD die je nu hebt een nieuwe versie te branden waar wél SP3 in geïntegreerd is.

Een programma waar dat mee kan is (o.a.) nLite. Tutorials etc. zijn er in overvloed over te vinden op internet.
Wat je daarbij zéker nodig hebt is SP3 voor XP NL

Succes,

Tijs.
 
---

Ik heb nu een windows xp home edition sp2 gedownload, ik probeer hem nu op een usb stick te zetten en cd misschien dat hij het dan wel doet.
 
Ik heb nu een windows xp home edition sp2 gedownload, ik probeer hem nu op een usb stick te zetten en cd misschien dat hij het dan wel doet.

Ik heb een computer gekregen met Windows XP Home Edtion SP3 erop.

Niet vergeten om die XP CD te 'upgraden' naar SP3, anders blijf je die melding krijgen dat de huidige versie nieuwer is!

Tijs.
 
--

Ik heb de SP3 verwijderd op de xp en de windows xp home edtion sp2 geprobeerd te openen,
hij installeert hem nu.

Dus ik denk dat dit topic dicht kan!
 
Je hebt inderdaad de ándere optie gevonden: SP3 deïnstalleren en dan met een SP2 of SP3 XP CD aan de slag. :D

Zodra de installatie is gedaan, graag nog even met de muis klikken op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.
 
:(

Het lukt maar niet, het lukt maar niet.
Het is een HP Pavilion computer.
Ik heb de xp cd gedownload maar Service Pack 2 gedownload.
Ik installeren geeft hij aan dat hij een bestand niet kan kopieren 1394bus.sys.
Nu was de installatie afgebroken en kon die niet verder installeren, meedere malen geprobeert het lukt niet.
Ik ben ten einde raad.
Ik wil eigelijk Service Pack 2 ook verwijderen, zodat ik de originele xp cd kan gebruiken.

Hoe kan ik in godsnaam Service Pack 2 verwijderen en dan xp opnieuw installeren?
 
Als SP2 niet te deïnstalleren viel (zoals je met SP3 gedaan hebt), dan is de oorspronkelijke XP installatie er eentje geweest waar SP2 in geïntegreerd was (zie mijn eerste posting over integreren van Service Packs). Je kunt die dan niet deïnstalleren. Er zal later via Windows Updates o.i.d. SP3 zijn na-geïnstalleerd, en die is dan wél te verwijderen zoals je gemerkt hebt.

Je hebt dus nu nog een paar opties:
a. Maak van je eerste of je tweede XP CD een SP3 geïntegreerde versie (zie mijn eerste posting). O.a. 1394bus.sys wordt geupdate in SP3, dus komt dan (naar ik aanneem) in om het even welke SP3 versie van jouw XP Cd's beschikbaar. :)
b. Als je toch verder wilt met die SP2 XP CD: Wat je kunt proberen is in de BIOS de Firewire aansluiting (=1394) uitschakelen. Met een beetje mazzel gaat 'ie dan niet proberen dat 1394bus.sys bestand (= een driver voor Firewire) te kopiëren, eenvoudigweg omdat er op dat moment geen apparaat in de computer is die 'm nodig heeft. Is de Firewire kaart een losse insteekkaart, haal die dan van tevoren uit de computer.

Tijs.
 
Als SP2 niet te deïnstalleren viel (zoals je met SP3 gedaan hebt), dan is de oorspronkelijke XP installatie er eentje geweest waar SP2 in geïntegreerd was (zie mijn eerste posting over integreren van Service Packs). Je kunt die dan niet deïnstalleren. Er zal later via Windows Updates o.i.d. SP3 zijn na-geïnstalleerd, en die is dan wél te verwijderen zoals je gemerkt hebt.

Je hebt dus nu nog een paar opties:
a. Maak van je eerste of je tweede XP CD een SP3 geïntegreerde versie (zie mijn eerste posting). O.a. 1394bus.sys wordt geupdate in SP3, dus komt dan (naar ik aanneem) in om het even welke SP3 versie van jouw XP Cd's beschikbaar. :)
b. Als je toch verder wilt met die SP2 XP CD: Wat je kunt proberen is in de BIOS de Firewire aansluiting (=1394) uitschakelen. Met een beetje mazzel gaat 'ie dan niet proberen dat 1394bus.sys bestand (= een driver voor Firewire) te kopiëren, eenvoudigweg omdat er op dat moment geen apparaat in de computer is die 'm nodig heeft. Is de Firewire kaart een losse insteekkaart, haal die dan van tevoren uit de computer.

Tijs.
Ik denk dat het dan een geintergreerde xp service pack 2 versie is ja.
Dus dan moet ik die versie 2 downloaden die had ik al, en dan met nlite die service pack 3 erin zetten?
En dan tijdens te installatie, toetstenbord, muis en internet kabel eruit laten?

Zou die het dan doen?
 
[...]Dus dan moet ik die versie 2 downloaden die had ik al, en dan met nlite die service pack 3 erin zetten?
Ja, en dan met die nieuwe XP CD (dus met SP3 erin) aan de slag. Zoals gezegd kun je óók je eigen XP CD met alleen SP1 erin integreren naar een SP3 XP CD met nLite.

En dan tijdens te installatie, toetstenbord, muis en internet kabel eruit laten?
Waar slaat dit op? Ik heb het over Firewire gehad, niet over USB of PS/2. Toetsenbord en muis heb je nodig tijdens de installatie, en die zijn óf op USB of op PS/2 aansluitingen aangesloten. Daar liep de installatie eerder ook niet op vast (zie mijn vorige posting) maar op het kopiëren van de Firewire driver. Internet-kabel zit in je Ethernet-aansluiting, dus óók niet in de Firewire aansluiting.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hebbes!

Ja, en dan met die nieuwe XP CD (dus met SP3 erin) aan de slag. Zoals gezegd kun je óók je eigen XP CD met alleen SP1 erin integreren naar een SP3 XP CD met nLite.


Waar slaat dit op? Ik heb het over Firewire gehad, niet over USB of PS/2. Toetsenbord en muis heb je nodig tijdens de installatie, en die zijn óf op USB of op PS/2 aansluitingen aangesloten. Daar liep de installatie eerder ook niet op vast (zie mijn vorige posting) maar op het kopiëren van de Firewire driver. Internet-kabel zit in je Ethernet-aansluiting, dus óók niet in de Firewire aansluiting.

Tijs.
Ik denk dat ik hem snap.
Ik maak nu een cd met Windows XP Home Edition + SP3 met nLite.
Die brand ik op een dvd.
Dan op die computer ga ik naar de bios en schakel is 1394 uit. (kan je mij hier meer over vertellen hoe ik hem uit moet schakelen ik weet wel hoe ik in de bios moet komen)
Dan start ik hem op en probeer ik met de cd windows xp te installeren.
Daarna horen jullie het nog wel.
 
Hoe heet die 1394 firewire in de bios?
Ik zie wel dingen staan, ES/2 ofzo en IDE Adapter.
Welke moet ik niet op enabled of op no zetten?
 
Zoals gezegd moet het met de gekozen aanpak niet eens nodig zijn om Firewire uit te schakelen, omdat 1394bus.sys vervangen/toegevoegd wordt met het integreren van SP3. :)

Meestal staat de Firewire aansluiting in de BIOS ergens genoemd onder "Integrated Peripherals" of iets dergelijks, maar je hoeft daar dus (99% zeker) niets mee te doen als je toch SP3 integreert.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
maar tijdens de installatie geeft hij aan:
kan 1394.bus.sys niet kopieren ofzo, dus dan doe ik bestand overslaan en dan 10 minuten later leest hij de cd niet meer ofzo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan